توسط دبیر کمیسیون صورت گرفت؛

تشریح آخرین مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۲:۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۱۳۷۵۶۲
تشریح آخرین مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب
سیزدهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در سال جاری برگزار و طبق دستور کار کمیسیون مواردی بررسی شد.

به گزارش برنا، دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت های احزاب و گروه های سیاسی گفت: فعالیت جبهه های حزبی منوط به رعایت شرایط قید شده در قانون احزاب است و جبهه های ایجاد شده با عناوین مشابه تا رفع ابهام و طی مراحل قانونی فعالیت نداشته باشند.

او افزود: صلاحیت مسوولان استانی حزب پیشرو اصلاحات در استان اردبیل، حزب پیشرو اصلاحات، حزب موتلفه اسلامی، انجمن اسلامی مهندسان ایران  و حزب مردم سالاری در استان آذربایجان شرقی، جمعیت حامیان انقلاب اسلامی و حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی در آذربایجان غربی، سازمان معلمان ایران در استان های سمنان و کردستان، در نشست امروز بررسی و تایید شد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: تقاضای صدور فعالیت جمعیت اصلاح اسلامی استان تهران هم مورد بررسی قرار گرفت و با انجام اصلاحات جزیی در مرامنامه و اساسنامه تایید شد که جزییات را به حزب ابلاغ خواهیم کرد.

امرایی با اشاره به اینکه گزارش مجمع عمومی احزاب و گروه های سیاسی در نشست امروز بررسی شد، اظهار کرد: گزارش مجمع عمومی کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند و انتخابات شورای مرکزی و بازرسان این تشکل در جلسه مطرح و تایید شد و جزییات مصوبه به این تشکل ابلاغ می شود.

او افزود: گزارش مجمع عمومی انجمن اسلامی مهندسین خراسان رضوی، گزارش مجمع عمومی، انتخابات شورای مرکزی و بازرسان حزب موتلفه در نشست امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بررسی و تایید و  جزییات به احزاب مربوطه ابلاغ می شود.

امرایی تصریح کرد: مصوبه ای پیرو مصوبه شورای هماهنگی پاسداشت زبان پارسی مبنی بر ضرورت استفاده از نام و نشان ایرانی در عناوین شخصیت های حقوقی در جلسه مطرح و مقرر شد براساس مصوبه به احزاب و تشکل های سیاسی لزوم رعایت این مصوبه ایلاغ شود تا احزاب و تشکل ها در همه درخواست ها و مکاتبات و اسناد جدید حزبی عناوین جدید را منطبق با این مصوبه لحاظ کنند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با تاکید براینکه فعالیت جبهه های حزبی منوط به رعایت شرایط قید شده در قانون احزاب است، گفت:  براین اساس در کمیسیون مقرر شد جبهه های حزبی که دارای عنوان مشابه هستند، تا رفع ابهام فعالیت نداشته باشند. فعالیت برخی جبهه های جدید اخیرا مطرح شده منوط به رفع ابعامات و انجام مراحل قانونی مطارق شرایط مزبور در قانون احزاب است  انتظار می رود فعالیتی نداشته باشند.

او ادامه داد: هر نوع تقاضای جبهه جدید، طبق شرایط قانونی در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی بررسی و اعلام می شود.

نظر شما