ادعاهای جدید عربستان همزمان با مذاکرات هسته ای

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۵:۲۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۶۷۰۰۲
ادعاهای جدید عربستان همزمان با مذاکرات هسته ای
عربستان که طی روزهای اخیر از هیچ تلاشی برای سنگ اندازی در مسیر مذاکرات هسته ای فروگذار نکرده است، این بار ضمن بازخوانی سخنان وزیر خارجه وقت این کشور درباره نتیجه جنگ آمریکا علیه صدام ، ادعاهای جدیدی را از زبان یک مقام امنیتی خود مطرح کرده است.

به گزارش برنا،شبکه خبری سی ان ان عربی ،‌ترکی الفیصل سفیر پیشین سعودی در آمریکا در باره این سخن « سعود الفیصل» وزیر اسبق خارجه این رژیم که گفته بود،« آمریکا، عراق را در سینی نقره به ایران تقدیم کرد»، ادعاهایی را مطرح کرد.

ترکی الفیصل روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه رسمی سعودی گفت که در سال ۲۰۰۴ میلادی بعد از اینکه دولت عراق به طور کامل ساقط شد و فکر می کنم بعداز اعدام صدام حسین، سعود الفیصل با « کالین پاول» وزیر خارجه وقت آمریکا در جده دیدار و به او پیشنهاد کرد: ماموریت شما در عراق پایان یافته حالا نظرتان چیست که برای پیشرفت و تامین امنیت عراق، نیروهای عربی و اسلامی جایگزین نیروهای آمریکایی شوند.

شاهزاده سعودی افزود: متاسفانه آمریکا این پیشنهاد سعود الفیصل را نپذیرفت.

وی بدون اشاره به نقش تخریبی کشورش در دوران عراق بعد از صدام، ادعا کرد: هنگامی که به عنوان سفیر به آمریکا رفتم، اوضاع عراق پس از اوج گیری جنبش های ضد اشغال رو به وخامت گذاشته بود و بخشی از آن از طریق حزب منحله بعث بود که پشت سر خود ارتش ، امنیت و کشور عراق را ویران شده رها کرده بود و بخشی هم از طریق وابستگان ایران بود.

ترکی الفیصل اضافه کرد: وزیر خارجه وقت سعودی هنگامی که عازم آمریکا برای دیدار با مقامات آمریکایی شده بود، در واشنگتن و در اظهاراتی مطبوعاتی گفت که آمریکا، عراق را در یک سینی نقره به ایران تقدیم کرد.

این شاهزاده سعودی ادعا کرد: اظهارات سعود الفیصل خشم کاندولیزا رایس وزیر خارجه آن زمان آمریکا را برانگیخت.

وی در ادامه ادعای خود افزود: رایس در تماس تلفنی از سعود الفیصل خواست تا سخنانش را پس بگیرد اما او نپذیرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز