سلاحی که برای نخستین بار به کار می‌رود

۱۴۰۰/۰۲/۱۸ - ۰۱:۲۶:۳۷
کد خبر: ۱۱۷۵۶۷۰
سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی برای اولین بار و در اقدامی بی سابقه، حقوق کشوری مستقل و مشهور به پایبندی کامل به تعهداتش را تعلیق کرد.

به گزارش برنا، به نقل از العالم، سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی پایان ماه گذشته با تعلیق حقوق سوریه، تحول خطرناکی در مسیر جنگ سوریه ایجاد کرد که ناشی از فشارها و باج خواهی امریکا، فرانسه، بریتانیا و آلمان برای تصویب آن است.

این سازمان تصمیم خود را براساس گزارش غیر حرفه ای هیات حقیقت یاب که نمایانگر یک سازوکار غیرقانونی و تقلب در مفاد توافق نامه است، تهیه کرده است و از کل کشورهای طرف توافق سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی ،45 درصد از اعضا به آن رای دادند که تاکید دارد این تصمیم مورد قبول یا تایید اکثریت کشورهای عضو این سازمان نیست و این تصمیم را غیرقانونی می کند.

این تصمیم نقطه عطف جدیدی در برخورد کشورها با سوریه است، کشورهایی که حامی تروریسم و گروههای تروریستی بوده و با پول و تجهیزات آن ها را کمک کرده اند و این سازمان را برای تصویب آن تحت فشار قرار دادند.

بسام صباغ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بر مخالفت خود با این گزارش تاکید کرد و گفت این سازمان با ادعای پایبندی به اقدامات معمولی سازمان منع گسترش، به روش گمراه کننده خود ادامه می دهد در حالی که از محل حادثه ادعایی بازدید نکرده و به جمع اوری دلائل و نمونه های دریافتی از نمایندگان گروه تروریستی کلاه سفیدها نپرداخته و به اطلاعاتی با منابع نامشخص اعتماد کرده که هیچ ارتباطی به موضوع تحقیق ندارد این در حالی است که تناقض های زیادی در گزارش های شاهدان ادعایی وجود دارد.

دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد این تصمیم ضربه جدیدی به قدرت سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی است و عواقب این تحرک غیر مسئولانه در آینده مشخص خواهد شد.

این مسئول روس تاکید کرد هدف از فشارهای کشورهای غربی به سوریه؛ تحریک دمشق است.

این سازمان با این تصمیم، اقدام سازمانهای تروریستی در استفاده از سلاح شیمیایی و سمی را نادیده گرفت. گفتنی است اخیرا نیز برخی منابع ویژه از اقدام گروه تروریستی جبهه النصره مبنی بر انتقال کپسولهای حاوی مواد گازی سمی از یکی از انبارهای داخل شهر ادلب به منطقه دورافتاده ای در ریف ادلب شمالی خبر داده اند. این منابع افزودند محموله سمی برای مدت کوتاهی در یکی از انبارهای این گروه در منطقه کفریا در ریف ادلب شمالی منطقه ای کاملا دورافتاده پیش از انتقال آن به مکانی دیگر در مرزهای سوریه و ترکیه، باقی خواهد ماند.

آمریکا به این تصمیم خصمانه و ظالمانه بسنده نکرد بلکه جو بایدن رئیس جمهوری امریکا فرمانی مبنی بر تمدید وضعیت فوق العاده ملی مربوط به وضعیت سوریه برای یک سال دیگر را تمدید کرد که با آن افزون بر ممنوعیت صادرات برخی کالاها به سوریه، به واشنگتن اجازه می دهد دارایی ها و منابع مالی سوریه را همچنان بلوکه کند.

واقعیت این است که کشورهای غربی مدعی تقویت سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی همان هایی هستند که انواع سلاح کشتار جمعی را در دو جنگ جهانی اول و دوم اختراع کردند و هنوزبه گسترش انواع سلاح کشتار جمعی اقدام می کنند؛ کشورهایی که ادعای تصمیم گیری برای حمایت از ملتها را دارند در واقع تصمیم هایی برای خفه کردن ملت سوریه و ایجاد آشوب در این کشور و کشورهای مشابه اتخاذ می کنند اما آنها باید بدانند رهبران، دولت و مردم سوریه در هر جنگ سیاسی و اقتصادی قادر به پیروزی هستند همانگونه که توانستند تروریسم مورد حمایت غرب را بیرون برانند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز