اردن و عربستان به تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه واکنش نشان دادند

۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۱۳:۴۵:۴۵
کد خبر: ۱۱۷۷۷۰۹
اردن و عربستان به تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه واکنش نشان دادند
اردن و عربستان که این سال ها مواضعی منفعلانه در قبال تحولات فلسطین داشته اند، امروز سه شنبه در برابر تجاوز ارتش صهیونیستی به غزه، واکنش نشان دادند.

به گزارش برنا به نقل از شبکه المملکه اردن،  «ایمن صفدی» وزیر امور خارجه و مهاجران اردن و «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان امروز (سه شنبه) در یک گفت و گوی تلفنی با بررسی شرایط خطرناک شهر قدس و سایر مناطق سرزمین‌های فلسطین اشغالی خواستار انجام تلاش برای شکل گیری تلاش‌های موثر بین المللی برای حمایت از فلسطینی‌ها در برابر حمایت اشغالگران صهیونیست شدند. آنان به رژیم اسرائیل نسبت به عواقب ادامه تجاوز به مقدسات و آواره کردن مردم محله شیخ جراح از خانه هایشان هشدار دادند. 

وزیران خارجه دو کشور تلاش برای شکل گیری حمایت‌های موثر بین المللی از مردم فلسطین و جلوگیری از تجاوز و حملات رژیم صهیونیستی به غزه را ضروری دانستند و خواستار شکل گیری این تلاش‌ها شدند.  

بر اساس این گزارش، آن‌ها همچنین تاکید کردند که برای بازگشت آرامش نیاز است که رژیم اسرائیل همه تجاوزات خود در قدس و مسجد الاقصی را متوقف کند و به وضعیت تاریخی و قانونی قدس و مقدسات آن احترام بگذارد. 

وزرای خارجه اردن و عربستان در این تماس تلفنی که در راستای اجرای توصیه‌های رهبران  دو کشور برای ادامه رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها انجام شد بر تقویت روابط تاریخی دو کشور و همکاری در زمینه‌های مختلف تاکید کردند. 

شبکه المملکه با اشاره به اینکه گفت وگوی تلفنی وزیران امورخارجه اردن و عربستان پیش از نشست فوق العاده اتحادیه کشورهای عربی که امروز در سطح وزیران انجام می‌شود، انجام شده است، افزود: طرفین در این گفت و گو با بررسی شرایط منطقه بر اهمیت فعال‌سازی اقدامات مشترک عربی در مواجهه با تهدیدها تاکید کردند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز