نماینده مجلس یازدهم:

هر فردی که فضای دو قطبی بوجود آورد، می‌خواهد از ارائه برنامه فرار کند/ نقدینگی باید نقطه قوت کشور باشد نه اینکه تبدیل به بحران شود/ کاندیداها درباره حوزه خودرو و مسکن با شاخص، برنامه ارائه بدهند

۱۴۰۰/۰۳/۲۳ - ۱۱:۵۸:۲۲
کد خبر: ۱۱۹۰۵۵۵
هر فردی که فضای دو قطبی بوجود آورد، می‌خواهد از ارائه برنامه فرار کند/ نقدینگی باید نقطه قوت کشور باشد نه اینکه تبدیل به بحران شود/ کاندیداها درباره حوزه خودرو و مسکن با شاخص، برنامه ارائه بدهند
نماینده مجلس یازدهم گفت: هر فردی که فضای دو قطبی را بوجود بیاورد، باید بدانیم که می خواهد از پاسخگویی و ارائه برنامه فرار کند.

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره وعده های اقتصادی کاندیداها و قابلیت اجرایی شدن آن گفت: مشکلات اصلی مردم در حوزه‌های اقتصادی، معیشتی و اشتغال است. هر فردی که فضای دو قطبی بوجود بیاورد، باید بدانیم که می خواهد از پاسخگویی و ارائه برنامه فرار کند. اگر کاندیدایی بگوید من بیایم ایران و کشور گلستان خواهد شد، دلار ارزان می‌شود و اگر رقیب من بیاید دلار گران می‌شود و همه جا سیاه خواهد شد این جملات به معنای عدم ارائه برنامه‌ برای حل مشکلات اقتصادی در زمینه‌ تورم و چند برابرشدن نقدینگی و اشتغال و حمایت از تولید است. این اظهارات یعنی اینکه کاندیدا مدنظر برای تورم بالای 50 درصد و کنترل و 7 برابر شدن نقدینگی که به 3 هزار 400 هزار میلیارد رسیده برنامه ای ندارد.

او ادامه داد: این نقدینگی می‌تواند به عنوان نقطه قوت تولید در کشور باشد نه اینکه به عنوان بحران باشد که با ورود به هر بازاری وضعیت را تغییر دهد. برای مثال دیدیم نقدینگی وارد بازار سکه شد و قیمت سکه از 3 میلیون به 12 میلیون رسید و در ادامه برخی از محکومین مهریه به دلیل سیاست‌های غلط اقتصادی به زندان رفتند. کاندیداها درباره حوزه خودرو و مسکن با شاخص برنامه ارائه بدهند و این شاخص ها قابل ارزیابی باشد. اگر می گویند فلان شاخص را کنترل می کنیم روش آن را هم بگویند. اگر قرار است کاندیداها از تولید حمایت کنند باید موانع تولید و دستورالعمل و قانون های دست و پا گیر را هم بردارند.

این نماینده مجلس با اشاره به تسهیلات ارائه شده اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود که 2 هزار هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه شود و سال گذشته نزدیک به 1450هزارمیلیارد دلار تسهیلات داده شد، اما در حوزه مسکن 7درصد و در حوزه صنعت زیر 10 درصد تسهیلات ارائه شد.

او تاکید کرد: دولت باید با مدیریت واحد بدون مدیریت سلیقه‌ای عمل کند و نباید دولت بانک مرکزی را به چشم قلک نگاه کند و هر وقتی مشکلات مالی پیدا کرد پول بدون پشتوانه چاپ کند.

نماینده مجلس یازدهم عنوان کرد:  اگر دولتی آمد این برنامه‌ها را داد می‌تواند اقتصاد را درست و اشتغال ایجاد کند. برخی کاندیدا با وعده چند برابر کردن یارانه‌ها یا اینکه ظرف مدت کوتاهی مشکلات اقتصادی را حل می‌کنیم، برنامه هایی ارائه می دهند که اینها بحث های دقیق کارشناسی نیست. حوزه اقتصاد یک پروسه است یعنی بازار پولی مالی باید به ثبات برسد و برای رفع موانع تولید اقدام جدی شود و با هدفمند کردن مالیات‌ها و قطع کردن دلال بازی بازار سکه، خودرو و طلا کم‌کم به ثبات برسد. 7

نظر شما