تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان به تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه

۱۴۰۰/۰۳/۲۰ - ۱۴:۵۵:۱۶
کد خبر: ۱۱۹۰۸۸۸
تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان به تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به آذربایجان غربی و در بازدید از تونل انتقال آب سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه در شهرستان پیرانشهر، گفت: تنها حدود ۸۰۰ متر از عملیات احداث تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه باقی مانده و عملیات با قدرت درحال اجراست.

به گزارش برنا، محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به آذربایجان غربی و در بازدید از تونل انتقال آب سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه در شهرستان پیرانشهر، گفت: تنها حدود ۸۰۰  متر از عملیات احداث تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه باقی مانده و عملیات با قدرت درحال اجراست.

این تونل با نزدیک به ۳۶ کیلومتر مسافت، مهمترین سازه برای انتقال آب به دریاچه ارومیه برای جلوگیری از خشک شدن آن است که با همت ویژه دولت تدبیر و امید در مراحل پایانی اجرا قرار دارد.با وجود برخی مشکلات و موانع، عوامل احداث و حفر این تونل توانسته‌اند ۵۲۰متر در طول چهار ماه پیش بروند.

بودجه‌ای معادل ۴۵۰ میلیارد تومان برای ادامه عملیات اجرایی این تونل اختصاص می‌یابد و امیدواریم این طرح طبق قول مسوولان اجرایی آن، تا پایان تیرماه به اتمام برسد.پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه یکی از ابرپروژه‌های مهم در این بخش است که ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب در سال از پشت این سد به دریاچه ارومیه روانه می‌سازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز