ترس آمریکا از حرکت کشتی‌های نظامی ایران به سمت قاره آمریکا

۱۴۰۰/۰۳/۲۱ - ۱۱:۰۵:۲۶
کد خبر: ۱۱۹۱۰۴۶
ترس آمریکا از حرکت کشتی‌های نظامی ایران به سمت قاره آمریکا
وزیر دفاع آمریکا در جمع قانون گذاران آمریکایی از حرکت دو کشتی نظامی ایران به سمت نیمکره غربی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش برنا به نقل از نشریه پولیتیکو، لیود آستین وزیر دفاع آمریکا روز پنج شنبه به قانون گذاران آمریکایی گفت که او هم مانند نمایندگان درباره کشتی های نیروی دریایی ایران که در حال حال حرکت در اقیانوس اطلس هستند و "احتمالا به ونزوئلا تسلیحات منتقل می کنند" نگران است. این اولین باری است که رئیس پنتاگون به طور علنی درباره حرکت این کشتی ها اظهار نظر کرده. 

سناتور ریچارد بلومنتال هم که در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا صحبت می کرد، گفت که اجازه دادن به این کشتی ها برای لنگر انداختن از بسیاری از جهات «بسیار مهم» خواهد بود، از جمله این که این اولین باری خواهد بود که کشتی های نیروی دریایی ایران سفری سخت را در عرض اقیانوس اطلس به پایان رسانده‌اند. 

او در این باره گفت: سابقه اجازه دادن به ایران برای آوردن تسلیحات به منطقه نگرانی زیادی برایم به همراه می آورد. 

آستین هم در این راستا گفت که او هم نگرانی بلومنتال را دارد و افزود: من واقعا درباره اشاعه تسلیحات در منطقه مان، هرگونه تلسلیحاتی که باشد، نگرانم. 

وزیر دفاع آمریکا از پاسخگویی به سوالات بلومنتال مبنی بر این که چه تسلیحاتی روی عرشه این کشتی ها هستند، خودداری کرده و اظهار کرد که در یک جلسه محرمانه اطلاعاتی در این باره ارائه خواهد داد. او همچنین گفت که با مقامات هیچ یک از دیگر کشورهای منطقه درباره حرکت این کشتی ها صحبتی نکرده است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز