چین خواستار افزایش تلاش‌ها برای احیای برجام شد

۱۴۰۰/۰۳/۲۱ - ۱۲:۳۱:۱۶
کد خبر: ۱۱۹۱۰۹۰
چین خواستار افزایش تلاش‌ها برای احیای برجام شد
وزیر امور خارجه چین در رابطه با احیای برجام گفت: طرف‌های نگران باید هرچه سریع‌تر تصمیمات سیاسی بگیرند و تلاش‌های دیپلماتیک مضاعف برای بازگرداندن توافق هسته ای به مسیر اصلی انجام دهند.

به گزارش برنا، «وانگ یی» که به صورت ویدئو کنفرانس در اجلاس خلع سلاح ژنو سخنرانی می‌کرد، خروج یکجانبه آمریکا از برجام را قلدرگری و ریشه بحران کنونی خواند و تصریح کرد؛ اینکه برای احیای برجام ابتدا تحریم‌های علیه ایران رفع شود، یک اقدام طبیعی است.

در این جلسه مقرر شد که ضمن تداوم تماس ها و گفت‌وگوها در سطح کارشناسی، روسای هیات ها به مدت چند روز برای رایزنی و مشورت به پایتخت ها عزیمت کرده و مذاکرات ظرف روزهای آتی دوباره  از سر گرفته شود.

شنیده‌ها حاکیست که دور جدید مذاکرات برجام اوایل هفته آینده در وین از سر گرفته می‌شود. جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که هماهنگی برجام را برعهده دارد می‌گوید: ما به‌طور بی‌وقفه در تلاش برای احیای برجام هستیم که همه جنبه‌های آن، فعالیت‌های هسته‌ای و برداشتن تحریم‌ها را شامل می‌شود.

وی دیروز در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد افزود: من و همکارانم که هدایت مذاکرات وین را برعهده داریم فعالانه با بازیگران اصلی (در خصوص احیای برجام) در تماس هستیم. ما در حال پیشرفت هستیم اما مذاکرات در برخی مسائل از جمله توالی دقیق گام‌ها برای احیای برجام به شکل فشرده جریان دارد.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در ادامه اظهاراتش در کنفرانس خلع سلاح ژنو، با گوشه چشمی به طرح ابتکار صلح هرمز جمهوری اسلامی ایران، پیشنهاد تشکیل یک بستر گفت‌وگوی چندجانبه در خصوص امنیت خلیج فارس را مطرح کرد که به صورت گام‌به‌گام چارچوبی را برای تامین امنیت پایدار، جامع و مبتنی بر همکاری خاورمیانه را مشخص کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز