عضو شورای وحدت اصولگرایان:

فعالیت ستادهای رییسی به معنای حضور آنها در کابینه نیست/ تصور می کردم کاندیداها نگاه ترحم آمیز به زنان داشتند

۱۴۰۰/۰۴/۰۱ - ۰۵:۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۱۹۶۳۴۰
فعالیت ستادهای رییسی به معنای حضور آنها در کابینه نیست/ تصور می کردم کاندیداها نگاه ترحم آمیز به زنان داشتند
عضو شورای وحدت اصولگرایان عنوان کرد: شورای وحدت تحقق آرمان های نظام جمهوری اسلامی است تا فردی کارآمد بر سر کار بیاید و هیچگونه سهم خواهی را برای خود و گروه های دیگر نمی خواهد

«نیره قوی»، عضو شورای وحدت اصولگرایان، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با شعار عدالت محوری و استفاده حداکثری از همه ظرفیت های کشور توسط رییسی، اظهار کرد: ایشان به عنوان شخصی که به زودی در راس قوه مجریه کارها را به عهده می گیرند از ابتدا عدالت محوری، تحول و کارآمدی را در شعارهای خود داشتند و این نگاه را نسبت به شعارهای ایشان می دیدیم. عدالت محوری در نگاه ایشان با تحول و کارآمدی گره می خورد و یقینا لازمه تحول و کارآمدی و عدالت محوری این است که کابینه فراجناحی باشد و محور کارآمدی، افراد باشد.

او افزود: اگر فردی می خواهد ایجاد تحول و در مسیر کارآمدی حرکت کند باید از همه طیف های فکری استفاده کند و یقینا باتوجه به شعار و نگاه به حرفهای ایشان در زمان تبلیغات متوجه می شویم برخی از کاندیداها از زن ها استفاده ابزاری می کردند. خود من برخی حس می کردم کاندیداها نگاهی ترحم آمیز به برخی زنان داشتند در صورتی که این نگاه غلط است. اینکه حق و حقوق زنان همیشه ضایع شده و ما می خواهیم کارستانی انجام بدهیم غلط است. وضعیت زنان بسیار تغییر کرده ولی کافی نیست.

عضو شورای وحدت اصولگرایان با تاکید براینکه فعالیت ستادهای رییسی نباید باعث سهم خواهی آنها شود، ادامه داد: ایشان فرمودند که ستاد انتخاباتی نمادی از دولت آینده نیست این فرمایش خود ایشان است. به نظر می رسد در دوره انتخابات مرحله اقدام و عملیات است و ستاد به همین دلیل شکل می گیرد برای مهندسی و ساماندهی انتخابات و ریل گذاری و کار در این مسیر. به نظر می رسد کابینه باید متفاوت باشد چون در مساله دولت، ما نیاز به تخصص های مختلف داریم و وقتی تخصص با تعهد گره بخورد می توان نیروهای کارامدی داشت تا کشور را سر و سامان برسانند. کسانی که در ستادها بودند شبانه روز زحمت کشیدند و دست آنها درد نکند. ولی اینگونه چشمداشت داشتن از طرف اعضای ستاد به آینده و قدرت گرفتن در دولت آقای رییسی، بعید به نظر می رسد.

قوی خاطرنشان کرد: شورای وحدت از ابتدا آیت الله رییسی را به عنوان کاندیدا خود اعلام کرد و جناح ها و گروه های دیگر بعدها به این امر پیوستند. در شورای وحدت، هیات عالی این شورا از ابتدا اعلام کرد که اگر آیت الله رییسی وارد صحنه انتخابات شود، فرد اصلح برای آنها است. من هم در هیات عالی شورای وحدت و هم جانشین سخنگوی شورای وحدت هستم و هم به عنوان نماینده شورای وحدت در ستاد انتخاباتی در بخش بانوان بودم. به نظر می رسد که شورای وحدت هرگز چشمداشتی نداشته و سهم خواهی ندارد و تلاش شورای وحدت تحقق آرمان های نظام جمهوری اسلامی است تا فردی کارآمد بر سر کار بیاید و هیچگونه سهم خواهی را برای خود و گروه های دیگر نمی خواهد اما احتمال حضور هر فردی از هر طیف فکری در کابینه آیت الله رییسی وجود دراد و این منطقی است و در راستای فراجناحی فکر کردن است. اما شورای وحدت سهم خواهی ندارد و با این نگاه فعالیت نکرده است. 7

نظر شما