یک کاروان دیگر آمریکا هم شکار شد!+جزییات

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۰۲:۵۲:۰۷
کد خبر: ۱۲۰۵۴۰۱
یک کاروان دیگر آمریکا هم شکار شد!+جزییات
پس از حملات به کاروان های ائتلاف آمریکایی در بصره، بابل و دیوانیه عراق، در دقایق ساعت اولیه بامداد دوشنبه به وقت بغداد، یک کاروان دیگر آمریکا در استان بابل مورد حمله قرار گرفته است.

به گزارش برنا، مسئولیت این حمله اخیر در بابل را نیز گروهی به نام «اصحاب کهف» مانند عملیات دیوانیه و عملیات چند ساعت پیش تر در همان استان بابل بر عهده گرفت اما هنوز از جزئیات بیشتر حمله اخیر اطلاعی در دست نیست.

رسانه های عراقی به آسیب‌های احتمالی به نیروهای و تجهیزات نظامی آمریکا  اشاره ای نکرده اند.   

منابع خبری عراق یکشنبه شب اعلام کردند که کاروان های لجستیکی نظامیان آمریکا در سه نقطه مختلف مورد حمله قرار گرفته است.

این حملات در بصره (جنوب)، بابل (مرکز) و الدیوانیه (جنوب) عراق رخ داده است.

گروهی که خود را «سرایا اولیا دم» نامیده است، حمله به کاروان نیروهای آمریکایی در استان بصره در نزدیکی گذرگاه «جریشان» که در کنترل شرکت‌های امنیتی خارجی است، برعهده گرفته است.

ویدیویی در شبکه های اجتماعی از این حمله به صورت «نایت ویژن» (دید در شب) منتشر شده است و مشخص نیست کاروان آمریکایی‌ها در بصره با موشک ATGM  یا بسته انفجاری EFP هدف قرار گرفته است.

عملیات علیه کاروان نظامیان آمریکایی در بابل و دیوانیه را نیز گروه اصحاب کهف برعهده گرفته است. عملیات اول بابل در منطقه «المحاویل» ناحیه «امام علی» (ع) در جاده بین المللی استان بابل رخ داد.

در هفته‌های اخیر حمله به کاروان‌های نظامی آمریکا در عراق شدید شده است و در همین حال، گروه های ضد اشغالگری عراق اعلام کرده‌اند تا زمانی که کشورشان در اشغال آمریکا باشد به حملات خود ادامه خواهند داد.

هفته گذشته نیز چهار حمله جداگانه در استان‌های مختلف عراق به کاروان‌های نظامی آمریکا صورت گرفت که در نتیجه به تجهیزات جنگی ایالات متحده خساراتی وارد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز