لیورپول از فهرست میراث جهانی یونسکو خارج شد

۱۴۰۰/۰۴/۳۰ - ۲۰:۳۳:۲۰
کد خبر: ۱۲۰۹۹۵۶
سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه تصمیم گرفت تا شهر لیورپول را به دلیل توسعه پروژه‌هایی که با اصالت و یکپارچگی این شهر سازگار نیست از فهرست میراث جهانی خارج کند.

به گزارش برنا، ۱۳ تن از اعضای کمیته یونسکو در جلسه‌ای که امروز در چین برگزار شد به این تصمیم رای موافق و ۵ نفر رای مخالف دادند.

 

پیش‌تر کارشناسان نسبت به احداث ورزشگاه فوتبال اورتون و سایر سازه‌هایی که نمای ساحلی این شهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد ابراز نگرانی کرده بودند. «جان هینچ‌ کلیف»، مدیر پیشین امور میراث جهانی در شورای شهر لیورپول هشدار داده بود که این شهر جایگاه خود را نزد یونسکو از دست خواهد داد.

 

اعضای کمیته‌ یونسکو سال ۹۱ شرایط لیورپول را که به‌ عنوان یک میراث تاریخی انگلیس در فهرست میراث جهانی این سازمان به ثبت رسیده را نامساعد دانسته و آن را در فهرست میراث جهانی در خطر این سازمان قرار دادند. آنها امروز اعلام کردند که پروژه‌های جدید از جمله احداث ورزشگاه فوتبال اورتون، اعتبار شهر را به طور جدی در معرض خطر قرار داده است.

 

ژوان اندرسون شهردار لیورپول تصمیم یونسکو را ناامید کننده خوانده و دولت انگلیس هم بشدت ابراز نگرانی کرده است. لیورپول در سال ۲۰۰۴ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. جایگاه این شهر یکی از دلایلی بود که گردشگران را به این پایتخت فرهنگی اروپا می‌کشاند. اما تصمیم یونسکو فعالان گردشگری را نگران کرده است. درآمد آن از گردشگری حدود سه میلیون پوند در سال عنوان شده و برای ۴۲ هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

 

«ریچارد کمپ» نماینده پارلمان انگلیس از لیورپول، امروز را مایه شرمساری این شهر خوانده و گفته که تصمیم یونسکو بدون شک بر صنعت گردشگری و جذب سرمایه برای این شهر تاثیر منفی می‌گذارد.

 

گفتنی است که لیورپول سومین شهری است که جایگاه میراث جهانی خود را نزد یونسکو از دست می‌دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز