رئیس جمهور تونس:

به عقب برنمی‌گردیم

۱۴۰۰/۰۵/۲۶ - ۱۰:۴۰:۴۲
کد خبر: ۱۲۲۱۱۸۶
به عقب برنمی‌گردیم
رئیس جمهوری تونس در سخنانی از تشکیل قریب الوقوع دولت جدید کشورش طبق اراده ملت تونس خبر داد. در همین حال جنبش النهضه نیز خواستار بازنگری ریاست جمهوری در تصمیماتش ازجمله تصمیم تعلیق فعالیت پارلمان شد.

به گزارش برنا، شبه سایت شبکه روسیا الیوم، قیس سعید، رئیس جمهوری تونس در سخنانی در جریان بازدید از فرودگاه بین‌المللی "قرطاج" اعلام کرد که دولت این کشور به زودی طبق اراده ملت تونس تشکیل خواهد شد.

وی افزود: کسانی که فکر می‌کنند ما به عقب برمی‌گردیم سخت در اشتباه هستند.

سعید ادامه داد: برخی تدابیر مربوط به ممنوعیت سفر برای ما دردآور است اما وضعیت کنونی مستلزم اتخاذ تصمیمات مشابه است و هدف از آنها محدود کردن آزادی حمل و نقل نیست بلکه هدف این اقدامات مقابله با فساد است.

وی افزود: من از برخی سیاستمداران می‌خواهم کمی صبر کنند تا اوضاع تثبیت شود و آزادی حمل و نقل تضمین شود. این اقدامات مربوط به کسانی است که مشکوک به فساد هستند و پول مردم را می‌دزدند.

سعید همچنین تاکید کرد: ما در دیکتاتوری نیستیم و چوبه دار نصب نشده و حقوق و آزادی‌ها در کشور تضمین شده است.

در همین حال، جنبش النهضه نیز در بیانیه‌ای از سعید خواست تا تعلیق فعالیت پارلمان تونس را لغو کند.

این جنبش همچنین از ریاست جمهوری تونس خواست که به اصول قانون اساسی بازگردد و نخست‌وزیری با صلاحیت‌ را برای تشکیل دولت تعیین کند.

در این بیانیه آمده است: بحران‌های سیاسی تنها از طریق گفت‌وگو حل می‌شوند و لازمه مسئولیت ملی؛ حفظ وحدت تونسی‌ها و صلح مدنی آنها، از سرگیری مسیر دموکراتیک و حفاظت از منافع عالی کشور است.

النهضه در ادامه مخالفت خود را با اقدامات "خودسرانه" ریاست جمهوری از جمله حبس خانگی بدون اجازه قضایی و منع برخی از شهروندان تونسی از سفر اعلام کرد.

 

 

نظر شما