با ورود دستگاه قضائی در نظرآباد؛

۷۷۵ هکتار از اراضی ملی به دولت بازگشت/ اعاده هفت هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال به بیت‌المال

۱۴۰۰/۰۶/۱۷ - ۱۰:۰۶:۲۹
کد خبر: ۱۲۳۰۶۸۷
۷۷۵ هکتار از اراضی ملی به دولت بازگشت/ اعاده هفت هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال به بیت‌المال
رئیس کل دادگستری استان البرز از خلع ید از ۷۷۵ هکتار از اراضی ملی و موات در نظرآباد با ورود دستگاه قضائی خبر داد و گفت: ارزش تقریبی اراضی اعاده شده به بیت‌المال، مبلغ هفت هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال معادل ۷۷۵ میلیارد تومان برآورد و تعیین شده است.

به گزارش برنا از مرکز رسانه قوه قضائیه، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز از خلع ید از ۷۷۵ هکتار از اراضی ملی و موات در نظرآباد با ورود دستگاه قضائی خبر داد و عنوان کرد: در ادامه اقدامات قضایی دادگستری کل استان البرز و در راستای حفظ حقوق عامه و بیت‌المال و جلوگیری از تضییع حقوق مالکانه دولت در اراضی ملی و موات که جزء تکالیف تعریف شده از سوی قوه قضائیه و رئیس قوه قضائیه است، نسبت به خلع ید از میزان قابل توجهی از اراضی ملی و موات اقدام شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز خاطرنشان کرد: با همکاری و طرح دعوی از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نظرآباد مبنی بر خلع ید از ۷۷۵ هکتار از اراضی ملی و موات که به صورت غیرقانونی مورد تصرف واقع شده بود، پرونده‌ای در شعبه اول دادگاه حقوقی شهرستان نظرآباد تشکیل شد و در روند رسیدگی قرار گرفت.

وی با اشاره به رفع تصرف از اراضی مورد اشاره با ورود دستگاه قضائی گفت: ارزش تقریبی اراضی اعاده شده به بیت المال، مبلغ هفت هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال معادل ۷۷۵ میلیارد تومان برآورد و تعیین شده است.

فاضلی هریکندی در پایان با تاکید بر جدیت دستگاه قضائی در برخورد با متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی گفت: دستگاه قضائی نسبت به اشخاصی که اقدام به دست‌اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی می‌کنند به‌ هیچ وجه مسامحه نخواهد کرد.

نظر شما