فاجعه انسانی در افغانستان

۱۴۰۰/۰۶/۲۹ - ۰۷:۵۹:۱۸
کد خبر: ۱۲۳۵۷۷۹
فاجعه انسانی در افغانستان
سناتور برنی سندرز که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۱ آمریکا نامزد ریاست جمهوری بود، اعلام کرد حمله پهپادی آمریکا در افغانستان که منجر به کشته شدن چند افغانستانی بی گناه شد، یک فاجعه انسانی است.

به گزارش برنا از نیوز ویک، سناتور مستقل و سوسیالیست ایالت ورمونت افزود: امیدوارم آنها متوجه شده باشند که چه اتفاقی افتاده و اطمینان پیدا کنند چنین اتفاقی دیگر رخ نخواهد داد. این نه تنها یک فاجعه انسانی است بلکه در مقابل جامعه جهانی آمریکا را نشان می دهد.
ژنرال فرانک مک کنزی فرمانده ارتش آمریکا روز پنجشنبه اعتراف کرد که در حملات هوایی ماه گذشته واشنگتن هنگام تخلیه نیروهای آمریکایی از افغانستان، ۱۰ غیرنظامی در کابل کشته شده اند.
مک کنزی در کنفرانس خبری در پنتاگون که از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا پخش می شد، اعلام کرد که تحقیقات نظامی آمریکا در مورد حملات مرگبار هواپیمای بدون سرنشین کابل در ماه اوت نشان داد که در این حمله ۱۰ غیرنظامی کشته شدند و راننده و خودروی مورد هدف قرار گرفته نیز احتمالا تهدیدی از طرف گروه داعش شاخه خراسان نبوده اند.
این مقام نظامی آمریکایی اعتراف کرد که این حمله اشتباه صورت گرفته و سپس عذرخواهی کرد.
پنتاگون نخست این حمله را ماموریتی موفق برای جلوگیری از بمب گذاری دیگری در فرودگاه کابل مطرح کرد. در حمله نخست داعش به فرودگاه کابل هنگام تخلیه نیروهای آمریکایی ۱۳ نیروی آمریکایی و دستکم ۱۶۹ نفر از افغان ها  در ۲۶ اوت جان باختند.
مصاحبه‌ها و  ویدئوهای نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد که حمله پهپاد ریپر آمریکا به خودرویی در کابل در ۲۹ اوت (هفتم شهریور) که ارتش آمریکا مدعی بود حامل مواد منفجره است موجب کشته شدن یک امدادگر و اعضای خانواده اش شد.

نظر شما