دیدار پوتین و اردوغان/ محور مذاکرات

۱۴۰۰/۰۶/۳۱ - ۰۸:۴۸:۱۳
کد خبر: ۱۲۳۶۹۱۳
دیدار پوتین و اردوغان/ محور مذاکرات
دفاتر روسای جمهور روسیه و ترکیه از دیدار قریب الوقوع « ولادیمیر پوتین » و « رجب طیب اردوغان » خبر داده‌اند که به اعتقاد ناظران سیاسی خروج نیروهای ترکیه از ادلب سوریه محور اصلی مذاکرات دو رئیس جمهور خواهد بود.

به گزارش برنا، روزنامه الوطن سوریه امروز ( چهارشنبه ) در گزارشی پیرامون این سفر نوشت: کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که مقدمات سفر کاری آینده رجب طیب اردوغان  رئیس جمهور ترکیه به روسیه در حال انجام است و طی آن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با اردوغان، روابط دوجانبه و پرونده سوریه را با وی در میان می گذارد. 

به نوشته الوطن، « دیمیتری پسکوف » سخنگوی کاخ کرملین در گفت و با خبرنگاران با بیان اینکه « در واقع، کارهای سفر اردوغان رئیس جمهور ترکیه به روسیه در حال پایان است»، افزود: این یک رابطه چند وجهی است و روسای جمهور همیشه در این زمینه که بالطبع در مورد سوریه و دیگر درگیری های منطقه ای است، صحبت می کنند. 

سفر اردوغان به روسیه به نشست سران سوریه و روسیه در مسکو که در سیزدهم ماه جاری میلادی بین « بشار اسد » و ولادیمیر پوتین انجام شد و طی آن بر همکاری مشترک دو کشور و مبارزه با تروریسم و ​​آزادسازی بخشی از سرزمین های سوریه که همچنان تحت کنترل تروریست ها قرار دارد، تاکید شد، در ارتباط است.

الوطن ادامه داد: سفر اردوغان به روسیه که در روزهای آینده انجام خواهد شد در حالی صورت می گیرد که ارتش سوریه به توسعه برقراری امنیت و ثبات در مناطقی که شبه نظامیان در استان درعا در جنوب این کشور مستقر هستند ادامه می دهد.

ارتش سوریه در روزهای گذشته در مرکز منطقه « درعا البلاد » مستقر شده و امنیت و ثبات را به این شهر و بسیاری از شهرها و روستاها از جمله « طفس » ، « المزیریب » و «الیادودة » بازگردانده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز