رئیس سازمان بازرسی کل کشور :

پیگیری مستمر و جدی جزو اولویت‌های سازمان بازرسی است

۱۴۰۰/۰۶/۳۱ - ۱۲:۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۲۳۷۱۰۵
پیگیری مستمر و جدی جزو اولویت‌های سازمان بازرسی است
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: پیگیری مستمر و جدی جزو اولویت‌های سازمان بازرسی است و پاسخگو بودن مسوولان و دستگاه های اجرایی به مردم نسبت به برنامه‌ها و زمان‌بندی‌هایی که باید اعلام و گزارش‌هایی که باید به مردم و دستگاه‌های نظارتی بدهند از جمله همین اولویت‌هاست.

به گزارش برنا، «حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان» رییس سازمان بازرسی کل کشور روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه بازرس کل سیستان و بلوچستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارداشت: در این استان ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد نیروی جوان و توانمند، اقتصاد دریا، معدن، کشاورزی و مزیت‌های بی‌نظیری که بستر را برای خدمت بیشتر به مردم منطقه فراهم کرده است.

 وی با اشاره به رویکردهای سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: یکی از رویکردهای ما پیگیری اجرای سیاست‌های کلی نظام، برنامه‌های توسعه کشور و توجه به مسائل مهم و اساسی و کلیدی و متناظر با آن مسائل مهم استانی است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: امروز همه تلاش ما معطوف به حل مشکلات اقتصادی مردم است زیرا یکی از مهمترین درخواست‌های مردم همین مساله است، این وضعیت اقتصادی در شان ملت ایران نیست.

وی ادامه داد: جای تاسف است که سیستان و بلوچستان با ظرفیت‌های فراوان از نرخ بالای بیکاری، ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها رنج می برد، بخش زیادی از ناهنجاری‌ها، معضلات اجتماعی و رفتارهای ناشی از آنها مربوط به مشکلات اقتصادی است.

درویشیان خاطرنشان کرد: بهبود فرآیند تصمیم‌گیری دومین رویکرد سازمان بازرسی کل کشور است و حقیقتا بسیاری از مشکلات ناشی از تصمیم نگرفتن درست، به موقع تصمیم نگرفتن و پیگیری نکردن امور است.

وی افزود: پیگیری مستمر و جدی جزو اولویت‌های سازمان بازرسی است و پاسخگو بودن مسوولان و دستگاه های اجرایی به مردم نسبت به برنامه‌ها و زمان‌بندی‌هایی که باید اعلام و گزارش‌هایی که باید  به مردم و دستگاه‌های نظارتی بدهند از جمله همین اولویت‌هاست.

رییس سازمان بازرسی کل کشور اظهارداشت: پیگیری تکالیف قانونی دستگاه اجرایی رویکرد دیگر این سازمان است که قوه قضاییه ۴۰ سال این ماموریت را برعهده سازمان گذاشته از اینرو رصد کردن اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌ها دارای اهمیت است و به سرعت بستر این مهم را فراهم می‌کنیم.

وی بیان کرد: یکی از رویکردهای مهم قوه قضاییه، مجریه و سازمان بازرسی شناسایی گلوگاه‌ها و بسترهای فسادزاست خوشبختانه دولت آیت الله رئیسی به دلیل اینکه در قوه قضاییه این موضوع را ملموس دنبال کردند امروز هم یکی از اولویت‌های این دولت است.

درویشیان  گفت: خوشبختانه قوه مقننه و مجلس هم به این موضوع اصرار دارند و قوانینی که در حال تصویب است مانند تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار در راستای این موضوع است، البته یکی از معبرهایی که فساد اتفاق می‌افتد طولانی بودن، وجود گردنه‌های متعدد و ایست‌های فراوان برای گرفتن یک مجوز و فعالیت اقتصادی است.

وی  با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در سال‌های گذشته کمتر به آن توجه شده است بحث ترک فعل وظایفی بوده که یک وجه آن ناشی از عدم تصمیم‌گیری است خاطرنشان کرد: دستورالعمل ترک وظیفه مسوولان اجرایی به صورت جدی پیگیری می‌شود اگر وظیفه‌ای که امروز و دیروز به عهده این مسوولان بوده و به هر دلیلی انجام نداده اند این مهم قابل تعقیب است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور باتاکید بر اینکه کسی که مسوولیتی دارد باید در موعد مقرر انجام دهد گفت: باید از مدیران پاکدست، شجاع، سالم و متدین حمایت کنیم که این مهم از جمله اهداف و برنامه های سازمان بازرسی است.

وی تصریح کرد: برخی از قوانین کشور متناسب با شرایط جنگ اقتصادی نیست که برای برون رفت از این موضوع رهبر معظم انقلاب امر کردند کار گروهی از سه قوه تشکیل شود در واقع هیچ بن‌بستی وجود ندارد و بسیاری از موضوعات حل می‌شود و در قوانین برایش راهکار وجود دارد که البته بعضی مسوولان اجرایی و تصمیم‌گیر به آن اشراف ندارند که یکی از رویکردهای ما آگاهی بخشی نسبت به  این قوانین و مقررات است.

درویشیان بیان کرد: استاندار و مدیران نسبت به تقویت واحدهای حقوقی که می توانند مشورت علمی و دقیق به مسوولان استانی بدهند اقدام کنند زیرا بسیاری از تضییع حقوق بیت‌المال به دلیل عدم اشراف دستگاه‌ها به این مسائل حقوقی است.

وی ادامه داد: رویکرد دیگر سازمان بازرسی تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید و رفع موانع تولید و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است که اگر این شعار امکان عملی بودن نداشت از سوی ایشان مطرح نمی‌شد رویکرد جدی و بخش قابل توجهی از برنامه‌ها و بازرسی‌های ما مرتبط به حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور افزود: یکی از انتظارات ما از مدیران این است که از حراست و بازرسی دستگاه‌ها بخوانند نظارت دقیق و به روز داشته باشند و گزارش لازم را به مردم بدهند مسوولان استان نیز برنامه اجرایی داشته و زیرمجموعه را مکلف کنند که طبق زمان‌بندی کار را انجام داده و گزارشات لازم را ارائه کنند.

به گزارش ایرنا در پایانه این آیین محمدرضا شهریاری‌نژاد به عنوان بازرس کل سیستان و بلوچستان منصوب و معرفی و از خدمات حسن امامی بازرس سابق این استان قدردانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز