گفت وگوی لاوروف با کشورهای خلیج فارس درباره طرح امنیت منطقه ای

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۱۷:۲۵:۲۰
کد خبر: ۱۲۳۸۴۶۹
گفت وگوی لاوروف با کشورهای خلیج فارس درباره طرح امنیت منطقه ای
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با هیاتی از کشورهای حوزه خلیج فارس دیدار کرده و با آنها درخصوص طرح پیشنهادی روسیه برای امنیت این منطقه گفت و گو و تبادل نظر کرد.

به گزارش برنا به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با هیاتی از وزیران خارجه سه کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس به سرپرستی عبد اللطیف الزیانی وزیر خارجه بحرین دیدار کرد.

در این دیدار مجموعه مسائل مربوط به توسعه همکاری های روسیه با کشورهای عضو شورای همکاری  خلیج فارس ازجمله نشست آتی گفت و گوهای راهبردی روسیه و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در سطح وزیران خارجه بررسی شد.

در بیانیه آمده است: لاوروف ابراز امیدواری کرد که روابط روسیه و اعضای این سازمان منطقه ای در آینده نیز به نفع ملت های دو طرف توسعه بیابد.   

دو طرف در ادامه دیدار درخصوص مسائل مهم منطقه خاورمیانه و طرح تجدید شده روسیه برای تامین امنیت منطقه خلیج فارس تبادل نظر کردند.  

لاوروف و هیات وزیران خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت افزایش هماهنگی بین مسکو و اعضای این شورا به نفع ثبات اوضاع منطقه خلیج فارس و جلوگیری از تشدید تنش ها در این منطقه استراتژیکی جهان تاکید کردند.  

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به تازگی اعلام کرد که کشورش طرح خود برای امنیت خلیج فارس را به روز و به شورای امنیت ارائه کرده است.

نظر شما