واکنش پکن به عبور ناوچه انگلیسی از تنگه تایوان

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۰۹:۴۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۳۹۳۸۲
واکنش پکن به عبور ناوچه انگلیسی از تنگه تایوان
عبور یکی از ناوچه های وزارت دفاع انگلیس به نام «اچ ام اس» ریچموند از تنگه تایوان، واکنش و انتقاد شدید پکن را بر انگیخت.

به گزارش برنا از روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست، ناوچه «اچ ام اس» ریچموند که بخشی از گروه ضربت ناو هواپیمابر بریتانیا است، توسط ناو هواپیمابر اچ ام اس ملکه الیزابت رهبری می شود.

این گروه مانورهایی را در منطقه اقیانوس های هند و آرام با کشورهایی از جمله ژاپن و آمریکا انجام داده است.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس روز گذشته /دوشنبه/  عبور «اچ ام اس» ریچموند از تنگه تایوان را تأیید کرد.

او گفت نیروی دریایی انگلیس در هر کجا که فعالیت می کند، مطابق با قوانین بین المللی عمل می کند. این مقام گفت که این اقدام نشان دهنده تعهد این کشور به برقراری امنیت در منطقه اقیانوس هند و آرام است.

گفته می شود این عبور، اولین گذر یک کشتی دریایی انگلیس از طریق تنگه تایوان از سال ۲۰۱۹ تا کنون بوده است. کشتی های نیروی دریایی آمریکا به طور منظم از این تنگه عبور می کنند.

سخنگوی فرماندهی منطقه شرقی ارتش آزادیبخش خلق چین روز دوشنبه در بیانیه ای از عبور ناوچه انگلیسی انتقاد کرد و گفت این رفتاری است که "نیات شیطانی" را دنبال می کند و ارتش چین نیز این کشتی را دنبال کرده و به آن هشدار داده است.

فرماندهی منطقه شرقی ارتش آزادیبخش خلق گفت که نیروهای هوایی و دریایی را برای تعقیب ریچموند و هشدار به آن سازماندهی کرده است.

در این بیانیه آمده است: این نوع رفتار نیت بدی دارد و به صلح و ثبات در تنگه تایوان آسیب می رساند. نیروهای فرماندهی ارتش همیشه از هوشیاری بالایی برخوردارند و با همه تهدیدها و تحریکات قاطعانه مقابله می کنند.

روابط بین پکن و لندن در حال حاضر بر اساس یک لیست طولانی از مسائل از تجارت گرفته تا حقوق بشر دچار تنش شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز