ولیعهد عربستان و امارات دیدار کردند

۱۴۰۰/۰۹/۱۷ - ۰۸:۴۶:۲۲
کد خبر: ۱۲۷۱۲۱۳
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی در باره روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کردند.

به گزارش برنا از رسانه های سعودی و اماراتی، بن سلمان روز سه شنبه در پایان سفر به عمان، از مسقط پایتخت این کشور وارد ابوظبی پایتخت امارات شد و با بن زاید در باره روابط دوستانه و راه های همکاری دو جانبه میان امارات و عربستان و فرصت های پیش رو برای توسعه روابط در زمینه های مختلف و نیز مسائل منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.

در این دیدار همکاری های راهبردی میان دو کشور و اهمیت فعال سازی اقدامات مشترک شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای عربی و شماری از مسایل و پرونده های منطقه ای و بین المللی نیز بررسی شد.

همچنین، دو طرف بر لزوم تلاش برای تحکیم ثبات منطقه ای به عنوان پایه اصلی توسعه و پیشرفت تاکید کردند.

ولیعهد عربستان روز دوشنبه سفر به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فار س را پیش از برگزاری اجلاس سران این شورا که قرار است ماه جاری میلادی به میزبانی کشورش برگزار شود، آغاز کرد.

رسانه های سعودی پیش تر گزارش داده بودند، محمد بن سلمان به کشورهای عمان، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و کویت سفر خواهد کرد و با مقام های این کشورها درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو خواهد کرد.

بر اساس اعلام رسانه های سعودی، سفر ولیعهد سعودی به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پنج روز به طول خواهد انجامید.

ناظران سیاسی معتقدند که بی نتیجه ماندن جنگ یمن برای ریاض و سنگینی کردن هزینه های گزاف آن بر دوش رهبران سعودی باعث شده تا ولیعهد سعودی دست به دامن کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شود و به نظر می رسد ادامه یافتن بحران یمن انگیزه اصلی و یا دستکم به عنوان یکی از انگیزه های اصلی سفر ولیعهد سعودی به کشورهای یاد شده به شمار می رود.

انتهای پیام / 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز