ولیعهد عربستان به قطر رفت

۱۴۰۰/۰۹/۱۷ - ۲۱:۴۴:۳۳
کد خبر: ۱۲۷۱۶۶۱
ولیعهد عربستان به قطر رفت
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان چهارشنبه شب در نخستین سفر خود به قطر وارد دوحه؛ پایتخت این کشور شده است.

به گزارش برنا از شبکه خبری الجزیره قطر، این نخستین سفر بن سلمان به دوحه بویژه پس از تنش‌ دیپلماتیک عربستان به همراه سه کشور دیگر عربی با قطر است.

در همین حال محمد الکواری معاون اول رییس هیأت مدیره اتاق قطر روز چهارشنبه گفت که دوحه امیدوار است که روابط اقتصادی با عربستان در تمام زمینه‌ها توسعه یابد.

وی در گفت وگو با شبکه عربستانی "العربیه" و در حاشیه اجلاس تجاری عربستان و قطر که درحال حاضر در ریاض درحال برگزاری است، گفت: فرصت‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف میان ریاض و دوحه وجود دارد.

الکواری افزود که در برهه اخیر بویژه پس از توافق علا به توسعه روابط تجاری جامعه و گسترده تر با عربستان امیدواریم.

وی افزود که اجلاس تجاری عربستان و قطر بسیاری از فرصت‌های مهم اقتصادی از جمله توسعه صنایع پتروشیمی و خدمات را در دو کشور مورد بررسی قرار می‌دهد.

سران شورای همکاری خلیج فارس در چهل و یکمین نشست خود که ۱۶ دی ماه ۹۹ در شهر العُلا با هدف آشتی و مصالحه میان اعضا به میزبانی عربستان برگزار شد، با امضای توافقنامه و صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که به اختلاف های خود با «دوحه» پایان دادند.

بحران روابط میان عربستان در کنار مصر، امارات، و بحرین با قطر از ۱۵ خرداد ۹۶  آغاز شد.

عربستان و سه کشور دیگر از همان زمان با زدن اتهام های گوناگون به دوحه از جمله حمایت از تروریسم، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با قطر قطع و دوحه را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کردند.

قطر نیز با رد اتهام های مطرح شده از سوی همسایگان عرب خود و مصر، آن‌ها را به کوشش برای دست‌اندازی به حاکمیت قطر و تسلط بر منابع آن متهم کرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز