رایزنی رهبران انگلیس و عمان درباره مذاکرات وین

۱۴۰۰/۰۹/۲۵ - ۲۲:۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۲۷۴۸۰۵
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و «هیثم بن طارق» سلطان عمان روز پنجشنبه در لندن دیدار و درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین که با محور رفع تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده جریان دارد گفت‌وگو کردند.

به گزارش برنا، سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس با اعلام این خبر، جزئیات بیشتری را درباره محتوای گفت‌وگوی دو طرف پیرامون مذاکرات وین ارائه نکرد.

دور تازه مذاکرات وین از پنجشنبه گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شده و گفت‌ وگوها با افزایش تحرکات هیات‌ها به مراحل حساسی رسیده است. شنیده‌ها از روند رو به جلو و مثبت در گفت‌وگوها حکایت دارد.

ساعاتی پیش «میخائیل اولیانوف» مذاکره کننده ارشد روسیه در مذاکرات وین پس از نشست سه جانبه با مذاکره کنندگان ارشد ایران و چین به خبرنگاران گفت پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته که جزئیات آن در روزهای آینده ارائه خواهد شد.

وی گفت: مذاکرات محرمانه است و نمی‌توانم جزئیات را به ویژه در این مقطع بازگو کنم. ما گام به گام در حال حرکت به جلو هستیم و احتمالا (به زودی) در موقعیتی خواهیم بود که (جزئیات بیشتری را) اطلاع رسانی کنیم.  اولیانوف با این حال عنوان کرد که هرگونه تحول درباره روند مذاکرات از سوی انریکه مورا هماهنگ کننده برجام اعلام خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که رسیدن به توافق درباره احیای مفاد برجام به میزان پایبندی طرف‌ها به تعهدات در چارچوب توافق ۲۰۱۵ بستگی دارد. .علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران دیشب (چهارشنبه) درباره آخرین وضعیت مذاکرات در توئیتی نوشت که گفتگوهای فشرده، هم در سطح کارشناسی و هم مذاکره‌کنندگان ارشد ادامه دارد. وی تصریح کرد: چند روز گذشته نشان داد که اگر همه جدی تعامل کنند، امکان پیشرفت وجود دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز