این هشتگ ترند شد/ سفیر بریتانیا را از لیبی اخراج کنید

۱۴۰۰/۱۰/۰۴ - ۱۸:۴۷:۵۷
کد خبر: ۱۲۷۸۲۲۰
برخی فعالان لیبیایی در شبکه‌های اجتماعی پس از انتشار بیانیه سفارت لندن در این کشور در حمایت از دولت وحدت ملی، خواستار اخراج سفیر انگلیس از کشورشان شدند، بطوری که هشتگ "سفیر بریتانیا را از لیبی اخراج کنید در توئیتر، به سرعت ترند شد.

به گزارش برنا به نقل از شبکه «روسیه الیوم» فعالان لیبی در شبکه‌های اجتماعی امروز (شنبه) با راه اندازی هشتگی در این شبکه‌ها خواستار اخراج «کارولین هورندال» سفیر انگلیس در لیبی از کشورشان شدند.  

چند ساعت پس از انتشار بیانیه سفارت انگلیس در لیبی، هشتگ «# طرد_السفیرة_البریطانیة_من_لیبیا» (# سفیر - انگلیس - را از - لیبی اخراج کنید) در پاسخ به بیانیه سفارت انگلیس در شبکه توئیتر ترند شد. 

فعالان لیبی در توئیتر بیانیه سفارت انگلیس در این کشور را تخلف غیرقابل قبول و دخالت در امور داخلی خود توصیف کردند.  

یکی از این فعالان در توئیتی نوشت که آنچه سفارت انگلیس در مورد حمایت و به رسمیت شناختن دولت «دبیبه» تا زمان برگزاری انتخابات گفته است، نباید مورد توجه قرار گیرد. 

وی این اظهارات دخالت آشکار در امور لیبی دانست و ادامه داد: باید علیه این دخالت آشکار در همه شهرهای لیبی تظاهرات برگزار شود.  

یکی دیگر از کاربران اهل لیبی در توئیتر نوشت:  نیروهای فعال ملی شرق، غرب و جنوب برای حفظ وطن باید بصورت فوری با یکدیگر دیدار کنند و اختلافات سیاسی خود را کنار بگذارند، وطن با توئیت وبلاگ نویسان و انتشارات آن‌ها نجات نخواهد یافت. 

وی افزود: کشور با توئیت و وبلاگ‌نویسی شهروندان یا انتشارات آن‌ها نجات نخواهد یافت بلکه کشور از این لحظه پیش از اینکه دیر شود به اقدام جدی و مؤثر در میدان عمل نیاز دارد. 

سفارت انگلیس در طرابلس با انتشار بیانیه‌ای در حساب توئیتری خود تاکید کرده بود که لندن دولت وحدت ملی را به عنوان نهاد مکلف برای رهبری لیبی تا زمان انتخابات به رسمیت می‌شناسد و مخالف ایجاد دولت‌ها و نهادهای موازی است. 

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی لیبی در شرایطی روند خود را پشت سر می‌گذارد که به نوشته رسانه ها، با نزدیک شدن زمان انتخابات، تنش در این کشور افزایش یافته است. 

 در نتیجه موضوعات مبهمی چون برگزاری و یاعدم برگزاری انتخابات، نحوه جریان روند انتخابات، تعیین حوزه‌های انتخابات و تثبیت نامزدها، از دغدغه‌های اصلی است. طرفین در لیبی با احساس نگرانی از فشارهای خارجی و بحران مشروعیت، خواهان برگزاری انتخابات هستند، اما اینکه برگزاری انتخابات تحت کدام شرایط، هنوز نامعلوم است. 

شورای عالی دولت لیبی چندی پیش  به دنبال تحصن معترضان به روند جاری انتخابات در این کشور مقابل ساختمان کمیسیون عالی انتخابات، پیشنهاد داد که به دلیل تداوم اختلاف‌ها میان احزاب رقیب و نیز مداخلات خارجی، انتخابات ریاست جمهوری از روز ۲۴ دسامبر، به ماه فوریه موکول شود. 

«عمر بوشاح» معاون رئیس شورای دولت لیبی دو هفته پیش در جریان کنفرانس مطبوعاتی در طرابلس به تنش و نبود اعتماد میان احزاب و نیز مداخلات خارجی اشاره کرد و هشدار داد، شرایط موجود تمام روند سیاسی را تشدید خواهد کرد. او گفت که بهتر است انتخابات ریاست جمهوری نیز در ماه فوریه و همزمان با انتخابات پارلمانی در لیبی برگزار شود. 

پس از آن‌که دادگاه استیناف طرابلس محرومیت «سیف‌الاسلام قذافی» و «خلیفه حفتر» از نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری لیبی را لغو کرد، اختلاف‌ها بر سر موعد انتخابات از یک سو و نگرانی‌ها از محکم شدن جا پای طرفهای خارجی در این کشور از سوی دیگر، دولت موقت لیبی را با چالش مواجه کرده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز