سریال مرگبار خشونت خانگی در فرانسه ادامه دارد

۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ۰۹:۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۲۸۶۱۷۸
سریال مرگبار خشونت خانگی در فرانسه ادامه دارد
مرگ دو زن دیگر با سلاح سرد، شمار قربانیان «زن‌کشی» را در فرانسه در ۱۵ روز گذشته به پنج مورد رساند.

به گزارش برنا از روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، روز جمعه پلیس منطقه  اِرو (Hérault) در جنوب فرانسه از قتل دو زن با سلاح سرد خبر داد. یکی از قربانیان حدودا ۲۰ ساله است و همسر وی که گفته می شود پیش از قتل مشاجره سختی با وی داشته، بازداشت شده است.

قربانی دیگر این پرونده زنی است که هویت و به تبع آن مظنون اصلی آن مشخص نیست اما به گفته پلیس شواهد از آن حکایت دارد که او نیز قربانی خشونت خانوادگی و قتل به دست نزدیکان است.

پیشتر قتل سه زن قربانی خشونت خانگی در فرانسه آن هم در نخستین روز سال ۲۰۲۲ میلادی خبر ساز شده بود، حال این دو قتل تعداد قربانیان را در ۱۵ روز ابتدایی سال به پنج نفر رسانده است.

خشونت خانگی در فرانسه و اروپا

از سال ۲۰۰۶ میلادی تا کنون تعداد زنان قربانی خشونت خانگی در فرانسه هر سال همواره بالای ۱۰۰ کشته بوده است. همچنین ۳۰ درصد قاتلان نیز پیش از ارتکاب قتل به دلیل خشونت پرونده های قضایی داشته و در دادگاه محکوم شده بودند. این در حالی است که در فرانسه ۸۰ درصد پرونده های مرتبط با خشونت خانگی به سرانجام نمی رسد.

بر پایه آمار سال ۲۰۱۷ میلادی کمیسیون اروپا، فرانسه در این سال با ۱۲۳ مورد زن‌کشی پس از آلمان  با ۱۸۹ مورد در رتبه دوم قرار گرفت. کشورهایی چون رومانی با ۸۴ مورد، انگلیس با ۷۰ و ایتالیا با ۶۵ قتل با فاصله زیاد از پاریس و برلین در جایگاه های بعدی این فهرست قرار گرفتند.

این آمار در سال های اخیر در برخی موارد رشد کرده است. به عنوان مثال در فرانسه در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۴۶ مورد قتل زنان ثبت شد و این تعداد در آلمان به ۱۱۷ مورد کاهش یافت. در سال ۲۰۲۰ نیز هرچند تعداد موارد قتل کمتری به ثبت رسید اما میزان خشونت خانگی به دلیل همه گیری کرونا و اجبار به رعایت قرنطینه افزایش یافت. میزان خشونت های مرتبط با جنسیت در قرنطینه اول ۴۰ و در قرنطینه دوم ۶۰ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز