فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:

هر سامانه پروازی توسط رادارهای ما قابل رهگیری است/ در حال ساخت سامانه‌های سه بُعدی هستیم

۱۴۰۰/۱۰/۲۶ - ۲۰:۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۲۸۶۹۵۷
هر سامانه پروازی توسط رادارهای ما قابل رهگیری است/ در حال ساخت سامانه‌های سه بُعدی هستیم
فرمانده پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه در حال ساخت و روی کارآوردن سامانه های سه بعدی هستیم،‌گفت: هر سامانه پروازی با هر سقف پروازی توسط رادارهای ما قابل کشف، رهگیری و درگیری است.

به گزارش برنا از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد در جمع فرماندهان و دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش گفت: در جنگ تحمیلی دشمن تصور می‌کرد ارتش ایران و تجهیزاتش آماده نیست، اما جهانیان دیدند جوانان غیور ملت امام حسین(ع)، با همان تجهیزات در طول ۸ سال دفاع مقدس در مقابل دشمن جنگیدند و پیروز ‌شدند.

وی افزود: در ابتدای جنگ تحمیلی، رژیم بعث ۳۵۰ فروند هواپیما داشت اما در اواخر جنگ تعداد آنها به ۹۵۰ عدد رسید، در حالی‌ که در ۸ سال دفاع مقدس پدافند هوایی ارتش، ۶۵۰ فروند هواپیمای این رژیم را سرنگون کرد که از افتخارات تاریخی دفاع مقدس است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس، ارتش با اتکا به نظریه‌ها و ابتکارات جدید نه تنها مانع از پیشروی دشمن ‌شد بلکه موفقیت‌های بسیاری را به دست ‌آورد و این در حالی بود که دشمن هرگز ذره‌ای به این ابتکارات و توانمندی‌های ارتش ایران فکر نمی‌کرد.

امیر صباحی فرد اظهار کرد: نیروی پدافند هوایی ارتش امروز حرف اول قدرت پدافندی را در منطقه می‌زند و هر سامانه پروازی با هر سقف پروازی توسط رادارهای ما قابل کشف، رهگیری و حتی درگیری است.

وی خاطرنشان کرد: امروز با اتکا به جوانان عزیز ارتش، در حال ساخت و روی کار آوردن سامانه‌های سه بُعدی هستیم و توان رزمی پدافندی لحظه به لحظه در حال افزایش است و تمامی تجهیزات ما بومی بوده و توسط جوانان همین مرز و بوم ساخته می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما