عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله

یمن قادر است خاک سعودی و امارات را هدف قرار دهد

۱۴۰۰/۱۱/۰۳ - ۲۳:۲۶:۴۱
کد خبر: ۱۲۸۹۷۴۶
«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن روز یکشنبه گفت: نیروهای یمنی اکنون قادرند عمق خاک سعودی و امارات را هدف قرار دهند.

به گزارش برنا از تارنمای شبکه العربی، البخیتی در گفت وگو با این شبکه گفت: بر خلاف روزهای آغاز جنگ یمن، اکنون نیروهای ارتش و کمیته های مردمی، توانایی هدف قرار دادن عمق خاک عربستان و امارات را دارند.

وی در خصوص ابتکار عمل سعودی ها درباره یمن گفت که آنچه ریاض اعلام کرده طرح صلح نیست؛ بلکه یمن را تحت قیمومیت بین المللی قرار می دهد.

البخیتی افزود: طرح آن ها مجموعه ای از شروط است برای تحمیل قیمومیت بر یمن که قابل قبول نیست.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله همچنین احتمال قرار گرفتن این جنبش در فهرست تروریستی آمریکا را کم اهمیت خواند.

البخیتی پیش تر نیز در گفت وگو با شبکه العالم گفته بود که عملیات یمن علیه کشورهای ائتلاف در سطوح داخلی و خارجی تا توقف حملات و برداشته شدن محاصره ادامه خواهد داشت.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

​انتهای پیام/
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز