رییس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس:

۱۵ روز دیگر طرح اصلاح قانون انتخابات در دستورکار قرار می‌گیرد

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۱۵:۳۵:۱۴
کد خبر: ۷۷۵۵۰۰
۱۵ روز دیگر طرح اصلاح قانون انتخابات در دستورکار قرار می‌گیرد
رییس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات با قانون اساسی مغایرت ندارد، تلاش کردیم که مغایرت های آن گرفته شود تا بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

«غلامرضا کاتب»، رییس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، درباره جزییات "دومین جلسه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان مجلس و حقوقدانان شورای نگهبان" گفت: در جلسه ای که با حقوقدان های شورای نگهبان در خصوص اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس داشتیم، نکات مهمی برای افزایش  کارآمدی، توانمندی، شایسته گزینی و تغییر نگاه از محلی به ملی، مطرح شد.

او ادامه داد: در این جلسه همکاران پیشنهاداتی دادند. لازم بود دیدگاه های شورای نگهبان هم اخذ شود، به همین منظور جلسات مشترکی با مرکز پژوهش های شورای نگهبان و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم. طرحی که در حال حاضر در دست مجلس است موجب کاهش هزینه انتخابات می شود و این طرح، کاهش فساد سازمان یافته در انتخابات را بدنبال دارد و موجب انسجام در نگاه و تفکر ملی در درون مجلس خواهد شد.

عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه این طرح باعث امنیت در کشور خواهد شد، مطرح کرد: نمایندگان پس از این طرح می توانند به ماموریت‌های اصلی خود و قانون گذاری و نظارت بر مجلس بپردازند. اختلافات منطقه ای که در استان‌ها وجود دارد با این کار از بین خواهد رفت و موجب افزایش امنیت کشور می شود. یکی از اهداف این طرح این است که نمایندگان، دیگر به منافع بخشی و شهرستانی فکر نمی کنند بلکه به منافع ملی فکر می کنند. این طرح کمک می کند نگاه شایسته گزینی در کشور افزایش یابد تا راه کار منسجمی ایجاد شود.

کاتب در خصوص مغایرت داشتن این طرح با قانون اساسی گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات با قانون اساسی مغایرت ندارد، تلاش کردیم که مغایرت های آن گرفته شود تا بتوانیم آن را اجرایی کنیم. جلساتی که با حضور شورای نگهبان برگزار می کنیم به این دلیل است که قبل از تصویب نهایی، مغایرت ها رفع شود. قطعا جلسات دیگری هم خواهیم داشت. کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون شوراها تصویب شده و پس از بررسی جزییات، حداکثر تا 15 روز دیگر در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز