ظریف در حاشیه کنفرانس روسای مجالس شش کشور:

آمریکایی‌ها در تلاشند مسائل منطقه را وارونه جلوه دهند

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۰۸:۵۴:۴۱
کد خبر: ۷۸۴۹۲۹
آمریکایی‌ها در تلاشند مسائل منطقه را وارونه جلوه دهند
وزیر امور خارجه با اشاره به طرح اتهامات موشکی علیه ایران گفت‌ که آمریکایی ها هر تلاشی کردند تا در روابط ایران و اروپا مزاحمت ایجاد کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه،  در حاشیه دومین کنفرانس رؤسای مجالس 6 کشور آسیایی پیرامون چالش‌های تروریسم و ارتباطات درون منطقه‌ای با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اتهامات موشکی آمریکا علیه ایران گفت: آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را کرده‌اند تا در روابط ایران و اروپا ایجاد مزاحمت کنند و حتی بیش از آنکه روابط ایران و اروپا را به خطر بیندازند تلاش دارند مسائل منطقه‌ای را وارونه جلوه دهند.

وزیر امور خارجه در ادامه با بیان اینکه آمریکایی‌ها منطقه را انبار باروت کرده اند، اظهار داشت: میزان سلاحی که از طرف آمریکایی‌ها به منطقه ما فروخته می‌شود، غیرقابل باور و بسیار فراتر از نیاز منطقه است که این نشاندهنده سیاست بسیار خطرناکی است که آمریکایی ها در منطقه دنبال می کنند.

وی افزود: این سیاست باعث شده تا منطقه ما تبدیل به انباری از سلاح های بسیار پیشرفته مخرب شده که متاسفانه هیچ کمکی به صلح و امنیت به منطقه نکرده است.

ظریف همچنین ادامه داد: از این رو است که آمریکایی‌ها به اتهامات بی معنا متوسل می‌شوند چنانچه در روزنامه‌های آمریکایی خوانده‌ایم که سلاح آمریکایی‌ها در دست القاعده در یمن و داعش در سوریه است و این خطری است که همواره منطقه ما را تهدید می کند.

وی تاکید کرد: اینکه آمریکایی ها در دنیا منزوی شده اند و نیاز پیدا کرده اند وارد این دعوا شوند و حتی رییس بخش مالی یک کمپانی بزرگ چینی را دستگیر کنند تا سیاست خود را پیش بگیرند بیش از آنکه نشان دهنده قدرت آمریکا باشد نشان دهنده استیصال آمریکا است.

وزیر امور خارجه در مورد دومین کنفرانس روسای مجالس 6 کشور نیز خاطر نشان کرد: مجالس 6 کشور نمایندگان مردم این کشورها هستند که می توانند در زمینه مقابله با ترویسم یک حرکت مردمی را علاوه بر حرکت سیاسی هماهنگ کنند.

وی ادامه‌ داد: به همین خاطر آمریکایی‌ها به اتهامات بی معنا متوسل می‌شوند برای این که توجه‌ها را از خطرات اصلی که این منطقه را تهدید می‌کند، منحرف کنند. ما در روزنامه‌های اروپایی خواندیم که سلاح‌های آمریکایی دست القاعده در یمن و داعش در سوریه است و این خطری است که همواره خطر ما را تهدید می‌کند.

ظریف در بخش پایانی سخنان خود گفت‌: این که آمریکایی‌ها در دنیا منزوی شده و نیاز پیدا کردند که به این حد از دعوا وارد شوند که حتی یکی از رییس بخش مالی یکی از کمپانی‌های چین را دستگیر کنند تا سیاست خود را پیش ببرند، پیش از این که نشان دهنده قدرت آمریکا باشد نشان دهنده استیصال آمریکا  است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز