در ادامه اعتراضات مردمی در فرانسه؛

برج ایفل در پاریس بسته شد

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۰۹:۳۳:۰۷
کد خبر: ۷۸۴۹۶۳
برج ایفل در پاریس بسته شد
با هشدار مقامات امنیتی درخصوص تشدید خشونت ها در اعتراضات امروز، شنبه حدود هشت هزار نفر از نیروهای امنیتی در سطح شهر پاریس مستقر شده و برج ایفل و مراکز تفریحی در این شهر بسته شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در ادامه اعتراضات فرانسه حدود 89 هزار نیروی امنیتی این کشور از بامداد امروز، شنبه با استقرار در مناطق مختلف این کشور به حالت آماده باش درآمدند این در حالی است که مقامات امنیتی فرانسه درخصوص احتمال بروز خشونت‌های بیشتر در روز شنبه، هشدار داده بودند.

بر همین اساس حدود هشت هزار نفر از این نیروهای امنیتی در مناطق مختلف شهر پاریس مستقر شده و محوطه برج ایفل و بسیاری از مناطق توریستی و مراکز خرید در این شهر بسته شد تا از تجمع معترضین و تکرار اقدامات خشونت آمیزی که روز شنبه هفته گذشته رخ داد جلوگیری شود.

آتش زدن اتومبیل ها و سطل های زباله در خیابان شانزلیزه و میدان شارل دوگل از جمله اقدامات خشونت آمیزی بود که معترضین روز شنبه گذشته مرتکب شدند.

تظاهرات‌اعتراضی در فرانسه از 26آبان آغاز شده و رانندگان و شماری از اتحادیه‌های بازرگانی و احزاب سیاسی از عوامل محرک برای آغاز موج اعتراض‌ها در این کشور بودند.

طی این اعتراضات بیش از 400 نفر بازداشت و صدها نفر مجروح شدند. همچنین سه نفر نیز در جریان این اعتراضات به دلایلی نظیر تصادف کشته شده اند

 

نظر شما