سخنگوی وزارت کشور خبر داد؛

دهیاران برتر به سمت بخشدار ارتقا می‌یابند/ تربیت نیروهای جوان برای پست های مدیریتی در وزارت کشور

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۱۲:۱۱:۵۷
کد خبر: ۷۸۵۱۱۳
دهیاران برتر به سمت بخشدار ارتقا می‌یابند/ تربیت نیروهای جوان برای پست های مدیریتی در وزارت کشور
سخنگوی وزارت کشور گفت: یکی از اهداف وزیر کشور تربیت نیروهای انسانی حرفه ای در وزارت کشور بوده است که این اقدام موجب کادرسازی مناسب در بدنه وزارت کشور شده و انگیزه جوانان را در کار و خدمت بیشتر به مردم به خصوص در روستاها بیشتر می کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید «سلمان سامانی»، سخنگوی وزارت کشور، با بیان اینکه دهیاران نقش مهمی در رونق بخشی زندگی روستاییان و توسعه کشور دارند، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار حدود ۲۰ میلیون نفر جمعیت روستایی داریم که معادل ۲۶ درصد جمعیت کل کشور هستند.

وى در ادامه افزود: در حال حاضر بیش از ۳۵ هزار دهیار در کشور در حال خدمت به مردم در روستاها هستند که از این تعداد نیز ٢ هزار و ۵۰۰ دهیار زن مشغول فعالیت هستند.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اهتمام جدی وزیر کشور بر جوانگرایی در پست‌های مدیریتی تصریح کرد: بر اساس دستور وزیر کشور به منظور حضور بیشتر جوانان در عرصه های مدیریتی و ارتقاء دهیاران، مقرر شد عملکرد دهیاران در کمیته ای در این وزارتخانه مورد ارزیابی قرار گیرد تا پس از کسب امتیازات کافی بر اساس شاخص های پیش بینی شده و دستورالعملى که به این منظور به تایید وزیر کشور خواهد رسید این دهیاران ارتقاء پست یافته و به سمت بخشدار منصوب شوند.

سامانی بیان کرد: یکی از اهداف وزیر کشور تربیت نیروهای انسانی حرفه ای در وزارت کشور بوده است که این اقدام موجب کادرسازی مناسب در بدنه وزارت کشور شده و انگیزه جوانان را در کار و خدمت بیشتر به مردم به خصوص در روستاها بیشتر می کند.

وی یادآور شد: وزارت کشور مصمم است با بهره گیری از نیروهای جوان، خلاق و تحصیلکرده مسیر توسعه و پیشرفت کشور به خصوص در پست‌های مدیریتی پایه و بنیادین را شتاب دهد.

نظر شما