دیپلمات سابق کشورمان:

ایران مانور دیپلماتیک خود را افزایش دهد/ ایران از شرکت کنندگان در اجلاس ضد ایرانی در لهستان شکایت حقوقی کند

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۰۴:۴۹:۲۵
کد خبر: ۷۹۹۰۰۷
ایران مانور دیپلماتیک خود را افزایش دهد/ ایران از شرکت کنندگان در اجلاس ضد ایرانی در لهستان شکایت حقوقی کند
دیپلمات سابق کشورمان در خصوص «برگزاری اجلاس ضد ایرانی در لهستان» گفت: در حالی که در این شرایط سخت انتظار می‌رود، ایران مانورهای دیپلماتیک انجام داده و کارهایی را انجام دهد که از نزدیک شدن این کشورها به یکدیگر جلوگیری کند.

«علی خرم»، دیپلمات سابق کشورمان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص «برگزاری اجلاس ضد ایرانی در لهستان» و «افزایش تحرکات منافقین» گفت: اقدامی که کشورهای عربی، اسرائیل و آمریکا انجام می‌دهند، امر پنهانی نیست. از ابتدای روی کار آمدن دونالد ترامپ اینها در حال تدوین سیاست‌های خود بودند. حتی این کشورها یک‌سال قبل از روی کار آمدن رئیس جمهور آمریکا با فرستادن هیات نزد ترامپ که هنوز کاندیدا بود با او به توافق رسیدند تا نسبت به موضوع ایران و دیگر موضوعات مرتبط با کشورمان اقداماتی انجام دهند. 

او ادامه داد: در این دو سال، اولین اقدام ترامپ خروج از برجام بود. دوم اینکه ایران را مورد بی‌رحمانه‌ترین نوع تحریم‌ها قرار دهد که این امر یک جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود زیرا هیچ‌کس حق ندارد یک ملت را از حقوق اساسی و اولیه محروم کند. ترامپ و تندروهای اطرافش اقداماتی علیه ایران انجام می‌دهند و عربستان و اسرائیل هم برایش کف می‌زنند.

این کارشناس بیان کرد: مهم این نیست که ما مقابل اینها چه اقداماتی انجام داده و آیا سیاستی متناسب با کار آنها در پیش می‌گیریم یا نه؛ آن چیزی که از سیاست رفتاری ما برمی‌آید، این است که فکر می‌کنیم اینها کاری نمی‌کنند و به سیاست‌های خودمان ادامه می‌دهیم. در حالی که در این شرایط سخت انتظار می‌رود ایران مانورهای دیپلماتیک انجام داده و کارهایی را انجام دهد که از نزدیک شدن این کشورها به یکدیگر جلوگیری شود. ایران به عبارتی باید به دوستان خود بیافزاید و از دشمنان خود بکاهد.

او گفت: در لهستان به صورت رسمی علیه ایران کار سیاسی انجام می دهند. ایران باید از هم اکنون اعلام کند که علیه هر کشوری که در این تجمع حضور یابد، اقدام حقوقی و قانونی انجام خواهد داد و از همین حالا ادله خود را فراهم کند و به دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه یا به سایر مراکز بین‌المللی شکایت کند.

خرم بیان کرد: ایران نباید کارهایی انجام دهد که دیگران ترغیب و به این جمع بپیوندند. ظرف چند ماه گذشته مشکلات متعددی حتی با اروپا داریم. ملاحظات اروپاییان را در نظر نمی‌گیریم و فکر می‌کنیم آنها باید در مقابل ما کوتاه بیایند، در حالیکه اینطور نیست. ما هستیم که باید زمینه همکاری با آنها را فراهم کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز