سرلشکر باقری در بازدید از پژوهشکده امام صادق (ع):

بسیاری از مسائل امروز را باید با مطالعه، تحقیق و پژوهش به دست آوریم

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۱:۰۹:۰۷
کد خبر: ۸۱۴۴۹۶
بسیاری از مسائل امروز را باید با مطالعه، تحقیق و پژوهش به دست آوریم
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشکوه و عظمت بیش از پیش و با امنیت کامل برگزار و مایۀ کوری چشم دشمنانی شد که امید و آرزویشان را برای ندیدن این روزها بیان می کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح، طی بازدید از پژوهشکده امام صادق(ع)  در رونمایی از چهار اثر راهبردهای مبارزه با جنگ تمام‌عیار اقتصادی  اظهار داشت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشکوه و عظمت بیش از پیش و با امنیت کامل برگزار و مایۀ کوری چشم دشمنانی شد که امید و آرزویشان را برای ندیدن این روزها بیان کردند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بسیاری از مسائلی را که امروز مواجه هستیم باید با مطالعه، تحقیق، پژوهش و نوآوری به دست آوریم، یادآور شد: آن‌چه‌که در تاریخ شیعه اتفاق افتاده این است که این تحقیق و بیان احکام عمدتاً به مسائل غیر حکومتی برگشته است.

سرلشکر باقری افزود: در ابعاد دفاعی و امنیتی ما به‌عنوان یک کشور مستقل و آزاد و یک جمهوری اسلامی بی‌نظیر و بی‌بدیل در جهان، ذیل پرچم ولایت به این دلیل در رأس امور هستیم که می‌خواهیم مَرِ قوانین اسلام و اسلامی را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: باید احکام اسلامی را ریز به ریز تبیین کرده و هم نحوۀ اجرایش را برای نیروهای مسلح شفاف کنیم و این در آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، دکترین‌ها و سیاست‌ها اجرا شود تا اشکالاتش نمایان و هر چندسال بازنگری شود و به مرور ، روش کشورداری اسلامی در بعد دفاع و امنیت قوام و شکل پیدا کند و این وظیفۀ بسیار سنگین بر عهدۀ این پژوهشگاه است.

سرلشکر باقری افزود: پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) به‌عنوان پژوهشگاه مسئول در قبال همۀ نیروهای مسلح، در مسائل مربوط به اعتقادات، تفکرات سیاسی و بصیرت سیاسی نیروهای مسلح مسئولیت دارد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: گفت:در حوزۀ علمیۀ قم و در چنین پژوهشگاه‌هایی پتانسیل و مخازن علمی و ارزشمندی در ذهن ها و نیز در کتب و منابع مستندی است که در پژوهشگاه وجود دارد و با تحقیق و تفحص استخراج شود و پاسخ داده شود. 

سرلشکر باقری تصریح کرد: انتظار این است که با یک مسئله‌یابی عمومی در کل نیروهای مسلح مثلاً نیروی انتظامی مسائل خاص خودش را دارد و با مسائل اجتماعی بسیاری مواجه است و ارتش و وزارت دفاع هم مسائل خاص خودشان را دارند و قاعده‌اش این است که با یک تور و بستر بزرگی که شما فراهم می‌کنید مسائل مبتلابه نیروهای مسلح استخراج و سازمان‌دهی بشود به‌نحوی‌که به این مسائل در اسرع وقت باکمال دقت پاسخ لازم داده شود .

وی اضافه کرد: اگر این پژوهشگاه بخواهد پاسخ‌گوی مسائل دیگرانی غیر از سپاه باشد باید نمایندگانی از سه سازمان دیگر در اینجا مستقر شوند و مسائلشان را برای محققین بیان کنند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز