وزیر دفاع در همایش سرامدان فناوری و صنعت:

جمهوری اسلامی صلح و جنگ در منطقه را بُرد

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۱۲:۳۵:۳۷
کد خبر: ۸۱۶۰۶۹
جمهوری اسلامی صلح و جنگ در منطقه را بُرد
وزیر دفاع با بیان اینکه آمریکا می‌خواست ‌‌۴۰ سال داعش را در منطقه نگه دارد، گفت: ‌در سال‌های گذشته توانستیم راهبرد دشمن در منطقه را با شکست کامل مواجه کنیم و با قاطعیت می‌گویم که با تکیه به همین مردم و شهدایی که تقدیم کردیم، برنده صلح و جنگ شدیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ ‌حاتمی، وزیر دفاع، ‌در ‌ همایش سرامدان فناوری و صنعت که به همت بسیج مهندسین در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم به ویژه شهدای تروریستی زاهدان و ورود انقلاب اسلامی به دهه پنجم و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران که چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند آن را جشن گرفتیم‌ معجزات زیادی دارد و روز به روز شاهد این معجزات هستیم.

وی یکی از ‌معجزات انقلاب اسلامی را ‌ایستادن در مقابل رژیمی که از همه ابعاد توسط رژیم‌های دیگر حمایت می‌شدند عنوان کرد و افزود: ‌۲۲ بهمن امسال و حضور پرشور مردم به معنای واقعی کلمه یک معجزه بود ‌و معتقدیم ‌این معجزات تحقق وعده الهی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای ‌مسلح با بیان اینکه ملت بزرگ ایران اسلامی در برهه ای از زمان ‌برای یاری دین خدا با تمام وجود به میدان آمدند، تصریح کرد: ‌این حضور مردم و دفاع همه‌جانبه از دین اسلام و خاک کشورمان نیز یکی دیگر از یکی از معجزات انقلاب اسلامی بود که بسیج همگانی رقم خورد.

‌امیر سرتیپ حاتمی با تمجید از حضور همیشگی مردم در عرصه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ‌در زمان طاغوت غربی‌ها می‌گفتند شما نمی‌توانید هیچ کاری انجام دهید و ۴۰ هزار مستشار دفاعی در کشور داشتیم؛ اما به حول قوه الهی و با پیروزی انقلاب اسلامی این روند تغییر یافت.

وی با بیان اینکه ‌هر کس‌ که دین خدا را یاری کند وعده الهی برایش محقق می‌شود، ادامه داد: تشکیل بسیج یک کار معجزه‌آسای امام راحل بود که در آذر ۵۸ این موضوع به ذهن امام راحل ‌رسید که باید ‌مردم با بسیج همگانی ‌پای کار آورد و آنها را برای میادین الهی آماده کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه ‌‌ تدابیر نورانی امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را در طول این 40 سال برای پیشبرد اهداف کشور به خوبی دیده ایم، ‌اضافه کرد: امروز دشمنان روح مردم ملت ایران را هدف قرار داده‌اند و ‌می‌خواهند مردم را مایوس و بی‌اعتماد به نظام کنند که البته موفق هم نمی‌شوند.

‌امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه امروز همچنان حفظ امنیت کشور اولویت نخست نیروهای مسلح است، گفت: با وجود آن که دشمنان به دنبال مایوس ‌کردن مردم به انقلاب هستند، اما در این شرایط مقام معظم رهبری از چشمه جوشان حکمت الهی، گام دوم را برای ملت ایران به ویژه مسئولان ترسیم کردند و بسیج ده ها میلیونی را عنوان ‌و افق‌هایی جدید در مسیر بسیح قرار دادند.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه گام دوم بسیار پر‌سرعت‌تر و پر شتاب‌تر خواهد بود، افزود: ما گام دوم را با سرعت بسیار بیشتر از قبل پیش خواهیم رفت و از ظلم هایی که بر ما اعمال می‌کنند عبور خواهیم کرد.

‌وی با بیان اینکه در حوزه دفاعی زمانی می‌گفتند شما نه تنها نمی‌توانید، بلکه لیاقت ندارید، اظهار داشت:‌ امروز ۸۵ درصد از نیازهای دفاعی کشور را با نیرو‌های انسانی داخلی تولید کرده و در اختیار نیرو‌های دفاعی کشور قرار داده‌ایم.

امیر حاتمی با اشاره به رونمایی از دستاوردهای پیشرفته وزارت دفاع در سال جاری تاکید کرد: ‌امسال از موشک فاتح مبین، موشک هوا به هوای فکور، موشک کروز هویزه با برد بالا، هواپیمای کوثر و زیر دریایی فاتح رونمایی کردیم که اینها نمونه کوچکی از دشتاوردهای تمامی فرزندان برومند ایران اسلامی بود.

‌وی با بیان اینکه امروز به برکت خون شهیدان‌ در صنایع هسته‌ای و دفاعی ایران ‌‌دستاوردهایی نوین حاصل شده است، گفت: ‌ امروز توان داخلی کشور به سمتی حرکت کرده ‌که تمام طراحی‌، فناوری و ساخت دستاوردهای دفاعی کشور صددرصد داخلی شده است

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه ‌‌۵۰۰ شرکت دانش بنیان در وزارت دفاع در حال فعالیت ‌است، گفت: با توجه به الگوی نظام نوآوری باز ‌توانستیم با مردم ارتباط خوبی برقرار کنیم و برخی از نیازهای خود را از این طریق تامین کنیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه بسیج یکی از مناسب‌ترین الگو‌های حضور و مشارکت مردمی در میادین انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: ما در سال‌های گذشته توانستیم راهبرد دشمن در منطقه را با شکست کامل مواجه کنیم و با قاطعیت می‌گویم که با تکیه به همین مردم و شهدایی که تقدیم کردیم، برنده صلح و جنگ شدیم. جنگ را آن‌ها آغاز کردند، ولی ما تمام کردیم.

‌امیر حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور داعش در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: آمریکا می‌خواست ‌‌۴۰ سال داعش را در منطقه نگه دارد اما با درایت مدافعان حرم و اقدامات مستشاری ایران آنها نتوانستند این توطئه خود را عملیاتی کنند  و ما نشان دادیم که قدرت ایران برای صلح و امنیت منطقه است.‌

نظر شما