در حاشیه مجلس خبرگان مطرح شد؛

جلسه محرمانه بعد از خروج خبرنگاران/ سِمَت جدید رییسی در خبرگان رهبری

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۱۵:۳۴:۵۷
کد خبر: ۸۲۳۴۴۹
جلسه محرمانه بعد از خروج خبرنگاران/ سِمَت جدید رییسی در خبرگان رهبری
بعد از خروج خبرنگاران آرای انتخاب نایب رییس شمارش شد و از حدود 60 نماینده 42 رای به آقای رییسی که در مثلث انتخابی با آملی لاریجانی و فاضل گلپایگانی قرار داشت داده و ایشان به سمت جدید دیگری منصوب شدند.

گزارش خبرنگار برنا از مراسم افتتاحیه ششمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری  را که صبح امروز برگزار شد، می خوانید.

خبرنگاران حدود ساعت 6:30 کم کم وارد ساختمان خبرگان واقع در فلسطین جنوبی شدند و بعد از صرف صبحانه به سمت ساختمان برگزاری مراسم رفتند. ساعت حوالی 7:45دقیقه آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی اولین نماینده ای بود که در بین صندلی های خالی خبرگان جا پیدا کرد. با گذشت زمان  و عبور عقربه ها از ساعت 8 کم کم نمایندگان در جایگاه خود حضور یافتند.

در سمت راست  رییس مجلس خبرگان جای خالی هاشمی شاهرودی که با قاب عکسی از ایشان تزیین شده بود، به چشم می خورد. ناگفته نماند که این جایگاه با گذشت اندک زمان از شروع جلسه به ابراهیم رییسی اختصاص یافت. اما قاب عکس دیگر در این جلسه در جایگاه صندلی 12 به آیت الله محمد مومن اختصاص داشت.

ساعت حوالی 8 و نیم زنگ مجلس خبرگان توسط آیت الله جنتی به صدا در آمد و سخنگو دستور جلسه که مهم ترین آن تعیین نایب رییس اول بود را قرائت کرد. بعد از تلاوت ایاتی چند از کلام الله آیت الله جنتی در سخنرانی حدود نیم ساعته خود "به سفر بشار اسد به ایران، انتصاب آیت اله رییسی در سمت رییس قوه قضاییه، کسب نشان ذوالفقار سردار سلیمانی و سفر آقای روحانی غایب جلسه امروز خبرگان به بغداد پرداخت.

آیت الله جنتی هم چنین در خصوص بیانیه گام دوم رهبری برای بکار گیری جوانان  بیان کرد: مسئولین باید همه به این بیانیه عمل کنند. ما در خط مقدم قرار داریم. رییس مجلس خبرگان با بیان اینکه مردم در سختی ها همیشه کنار نظام ودولت بوده اند و شرایط سختی را پشت سر می گذارند گفت: به حال مردم ترحم می کنم.

بعد از پایان سخنرانی آیت الله جنتی و با شروع صحبت های آیت الله خاتمی صدای صندلی شماره 26 که به محمدی عراقی اختصاص داشت  به گوش رسید که می خواست  تذکری را  بیان کند اما ایت الله خاتمی گفت: خلاف آیین نامه است منتها بفرمایید اما پس از خروج خبرنگاران و ادامه جلسه این نهاد، به صورت غیر علنی برگزار شد.

گفتنی است که علم الهدی چهره خندان خبرگان اواخر حضور خبرنگاران خود را به مجلس رساند. البته موحدی کرمانی، امامی کاشانی و وزیر اطلاعات از دیگر کسانی بودند که با تاخیر به جلسه خبرگان رسیدند. بعد از خروج خبرنگاران، آرای انتخاب نایب رییس شمارش شد و از حدود 60 نماینده 42 رای به آقای رییسی که در مثلث انتخابی با آملی لاریجانی و فاضل گلپایگانی قرار داشت داده و ایشان به سمت جدید دیگری منصوب شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز