دیپلمات پیشین ایران در اروپا:

دولت‌های مدعی دموکراسی مقصرین اصلی اسلام هراسی هستند/ لزوم اقدامات هماهنگ توسط کشورهای اسلامی در قبال اسلام هراسی/ کشورها عربستان را برای برگزاری کنفرانس اسلامی مجاب کنند

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۰۵:۱۲:۵۶
کد خبر: ۸۲۵۰۸۹
دولت‌های مدعی دموکراسی مقصرین اصلی اسلام هراسی هستند/ لزوم اقدامات هماهنگ توسط کشورهای اسلامی در قبال اسلام هراسی/ کشورها عربستان را برای برگزاری کنفرانس اسلامی مجاب کنند
دیپلمات پیشین ایران در اروپا گفت: مقصرین اصلی اسلام هراسی، دولت های مدعی دموکراسی هستند که تلاش می‌کنند، همه ناهنجاری‌های جامعه خود را به اقلیت‌های مسلمان ارتباط دهند.

«علی اکبر فرازی»، دیپلمات پیشین ایران در اروپا، در گفتگو با خبرگزاری برنا درباره حادثه تروریستی در نیوزیلند گفت: حادثه تروریستی در مساجد شهر کراست چرچ نیوزیلند، حادثه‌ای تاسف‌بار بود که مردم جهان و رسانه‌ها را در بهت و حیرت فرو برد. واقعیت این است که چنین جنایت فجیعی  به یکباره رخ نمی‌دهد بلکه گام به گام در ضمیر مجریان و برنامه ریزان این حادثه، نطفه این حملات تروریستی بسته می‌شود.

او افزود: مقصرین اصلی ایجاد این اسلام هراسی و تنفر از مسلمانان همان دولت‌های مدعی دموکراسی هستند که تلاش می‌کنند، همه ناهنجاری‌های جامعه خود را به اقلیت‌های مسلمان ارتباط دهند و این باعث رشد تنفر نسبت به مسلمانان و  جامعه اسلامی می‌شود. از سوی دیگر همراهی و سکوت مسئولین بسیاری از کشورهای اسلامی نیز به رشد اسلام هراسی کمک می‌کند به‌ویژه اینکه همگان روز به روز در جوامع مختلف، نمودهای متعدد و گوناگون اسلام هراسی را شاهد هستند.

فرازی در مورد لزوم اقدام و واکنش مشترک کشورهای اسلامی نسبت به اسلام هراسی در اروپا ادامه داد: لازم است که در مورد حادثه تروریستی کراست چرچ نیوزیلند، اقدامات هماهنگی توسط همه کشورهای اسلامی صورت گیرد اما متاسفانه سازمان کنفرانس اسلامی هنوز واکنش مناسبی به این حادثه نشان نداده است. امید است این سازمان به عنوان سازمانی که همه کشورهای اسلامی در آن عضو هستند، گام مثبتی بردارد و اقدام قاطعی برای محکوم کردن این قضیه انجام دهد. سازمان کنفرانس اسلامی باید نشستی با حضور سران دولت های اسلامی برگزار کند تا این پیام را به جهان دهد که نتیجه اسلامی هراسی، همین تنفراتی بوده که نسبت به مسلمانان ایجاد شده است.

این دیپلمات تصریح کرد: بهتر است کشورهای غربی  و رسانه‌های غربی، خطر این موضوع را در نظر داشته باشند چراکه ضرر و زیان  رشد نفرت در جوامع مختلف منحصر به یک اقلیت نخواهد بود بلکه این ضررها و آسیب‌ها، دامن همان جوامع را خواهد گرفت. بنابراین باید به‌صورت هوشیارانه و مسئولانه با این قضایا برخورد کنند. متاسفانه باتوجه به حضور  و نقش تعیین کننده برخی کشورهای عربی و اسلامی از جمله عربستان لازم است، سایر کشورهای اسلامی به عربستان فشار آورند تا از تشکیل این اجلاس و نشست‌ها حمایت کند تا این نشست‌ها برگزار شود.

علی‌اکبر فرازی اضافه کرد: از سوی دیگر دولتمردان غربی و رسانه‌های غربی باید بدانند که با رفتارهای دوگانه نمی‌توانند با تروریسم مقابله کنند. وقتی که برای جزئی‌ترین رویداد همه کشورهای اروپایی متحد می‌شوند به ویژه جنایت شارلی عبدو در پاریس که همه با یکدیگر در قالب پیاده‌روی اعلام همبستگی می‌کنند، یقینا نباید مقابل کشته شدن تعداد زیادی از مسلمانان سکوت کنند و این سکوت باعث ترغیب تروریست‌ها و جنایتکاران به ادامه جنایت‌ها می‌شود. امید است که جامعه جهانی به‌ویژه کشورهایی که داعیه دموکراسی دارند این خطر را احساس کنند و برای جلوگیری از رشد این خطر که یقینا به ضرر کشورهای اروپایی نیز خواهد بود هر چه سریعتر اقداماتی را انجام دهند و به صراحت اعمال تبعیض آمیز و جنایت‌کارانه علیه همه اقلیت‌ها را محکوم کنند.

نظر شما