یک کارشناس مسائل منطقه:

خرید تسلیحاتی صرفا هدر دادن بیت‌المال مسلمین است/ چرایی استقرار مجدد نیروهای آمریکایی در خلیج فارس

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۰۵:۱۷:۵۶
کد خبر: ۸۴۷۴۳۳
خرید تسلیحاتی صرفا هدر دادن بیت‌المال مسلمین است/ چرایی استقرار مجدد نیروهای آمریکایی در خلیج فارس
یک کارشناس مسائل منطقه گفت: موافقت کشورهای عرب منطقه خلیج فارس با درخواست آمریکا برای استقرار مجدد نیروها در خلیج فارس، ادامه روند باج خواهی و پرداخت پول به آمریکا است.

«صباح زنگنه»، کارشناس مسائل منطقه و نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی، درباره موافقت کشورهای عرب منطقه خلیج فارس با درخواست آمریکا برای استقرار مجدد نیروها در خلیج فارس به بهانه رخدادهای اخیر در  منطقه خلیج فارس از جمله انفجار در بندر فجیره، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: با توجه به حوادثی که اخیرا در خلیج فارس رخ داده است همچنین توافقنامه اخیری که اعراب خلیج فارس با آمریکایی ها برای حمایت از امنیت خود و امنیت صادرات نفت خود منعقد کرده اند می توان این این موضوع را از چند وجه قابل بررسی دانست. آمریکا به رغم اینکه متعهد به حمایت از این کشورها و صادرات نفت آنها بود، حمایت آن، عملا نتوانست امنیت منطقه را تامین کند. دوم اینکه خریدهای عظیم تسلیحاتی همه کشورهای عرب به ویژه عربستان و امارات نشان داد که این تسلیحات، عملا به صورت باج خواهی آمریکا و به طور کلی غربی ها بود و هیچ گونه نقشی در امنیت این کشورها نداشته و ندارد. بنابراین خرید تسلیحاتی صرفا هدر دادن بیت المال مسلمین و مردم این کشورها و منطقه است.

این تحلیلگر منطقه افزود: سوم اینکه، اعلام توافق میزبانی از نیروهای آمریکا، ادامه روند باج خواهی و پرداخت پول به آمریکا است وگرنه آمریکا مدعی خروج از منطقه بود و همچنان نیز هست اما این درخواست جدید بیشتر جنبه توجیه بازپرداخت و فربه کردن و پر کردن صندوق های آمریکا است. نکته بعدی این است که تلاش این کشورها در کشاندن آمریکا برای جنگیدن با ایران و سایر متحدان ایران به جای خودشان است که این هم پیام آن برای مردم آمریکا باید جالب باشد که براساس مزدوری، نیروهای آمریکایی باید از نظام ها و حکومت های منطقه دفاع کنند. این پیام ها در اتفاقات یک هفته اخیر می تواند جلب توجه کند و عملا آمریکا را مجددا به استقرار در خاک این کشورها کشانده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز