با درخواست سباستین کورتس؛

اتریش انتخابات زودهنگام برگزار می‌کند

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۰۸:۵۱:۴۶
کد خبر: ۸۴۷۷۶۵
اتریش انتخابات زودهنگام برگزار می‌کند
پس از آن که ویدئویی از معاون صدراعظم اتریش منتشر شد که او را در حال وعده دادن قرارداد‌های دولتی در ازای حمایت رسانه‌ای نشان می‌داد، هاینز کریستین استراخه ناچار به استعفا شده و سباستین کورتس، صدراعظم، درخواست انتخابات زودهنگام کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «هاینتس کریستیان اشتراخه»، معاون صدراعظم اتریش و رهبر حزب آزادی این کشور، روز شنبه به دنبال انتشار ویدئویی جنجالی از مقام خود کناره‌گیری کرد.

 در ویدئوی منتشر شده، رهبر حزب راست افراطی آزادی در حال معامله با فردی دیده می شود که خود را از بستگان یک الیگارک روس معرفی می کند. هاینتس کریستیان اشتراخه در این ویدئو در حال مذاکره بر سر اعطای قراردادهای دولتی در ازای کسب حمایت سیاسی مشاهده می شود.

دو رسانه آلمانی جمعه شب برای اولین بار این ویدئو را از معاون صدراعظم اتریش منتشر کردند. تصاویر این ویدئو دو سال قبل و پیش از تشکیل دولت ائتلافی کنونی به ثبت رسیده است.

هاینتس کریستیان اشتراخه ضمن اعلام اینکه صدراعظم اتریش با استعفای وی موافقت کرده است اظهار داشت: «من مرتکب اشتباه شدم و نمی‌خواهم این موضوع مستمسکی برای تضعیف ائتلاف حاکم شود.»

وی همچنین کناره گیری خود را از رهبری حزب آزادی اعلام کرد. حزب آزادی اتریش یکی از بانفوذترین احزاب راست افراطی در اتحادیه اروپا محسوب می شود.

 پس از برملا شدن رسوایی رییس حزب آزادی و معاون صدراعظم اتریش هزاران تن از مردم شهر وین با برگزاری راهپیمایی در مقابل کاخ صدراعظمی این کشور خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز