عضو حزب اتحاد ملت:

متاسفانه اختلاف نظرهایی بین دو جریان اصلاح طلب در ماجرای نجفی رخ داد/ آقای مرعشی را احضار و گفتند حق ندارد در انتخابات شهردار شرکت کند

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۶:۰۹:۴۸
کد خبر: ۸۵۷۹۱۶
متاسفانه اختلاف نظرهایی بین دو جریان اصلاح طلب در ماجرای نجفی رخ داد/ آقای مرعشی را احضار و گفتند حق ندارد در انتخابات شهردار شرکت کند
عضو حزب اتحاد ملت گفت: قبول دارم در مورد آقای نجفی حساسیت‌هایی وجود دارد نه اینکه خبر و اطلاع موثقی وجود داشته باشد.

«محمود میرلوحی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو حزب اتحاد ملت، درباره تنش‌های اخیر بین اعضای جریانات سیاسی اصلاح‌طلب، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: حادثه‌ای که اخیرا اتفاق افتاد، حادثه شوک‌آوری بود که برای فرد خوشنامی چون آقای نجفی، که در حوزه فرهنگ و مدیریت به ویژه در سمت‌های مختلف حضور داشت، رخ داد که همگان را متحیر کرد. متاسفانه هنوز می‌توان گفت امواج پیرامونی آن در حال لطمه وارد کردن است و این سوال پیش می‌آید چرا این حوادث در کشور ما باید رخ دهد؟ با کمال تاسف باید گفت سال‌ها شنیده می‌شود خشونت و جنگ در کشور ما و همچنین در دنیا و منطقه در حال رخ دادن است.

میرلوحی ادامه داد: با کمال تاسف باید گفت در پی این ماجرا برخی اختلاف نظرها بین دو جریان اصلاح‌طلب نیز ایجاد شد. بنابراین برخی مسائل در داخل یک جریان سیاسی رخ می‌دهد و نمی‌توان از پیامدهای این حادثه بی‌نصیب ماند چراکه طبیعی است هم کشور، هم جریانات سیاسی و فرهنگی و جریانات خانوادگی و همچنین سرمایه‌های اجتماعی آسیب می‌بینند، به ویژه اینکه حادثه‌ای که رخ داد اهمیت بسیاری داشت.

وی در مورد سخنان آقای کرباسچی درباره اطلاع اصلاح‌طلبان از هشدارها در مورد انتخاب آقای نجفی به عنوان شهردار تاکید کرد: بنده معتقدم نباید بر تنش‌ها در این زمینه افزود. آقای کرباسچی و همچنین سایرین که این ادعا را دارند ابتدا باید در این زمینه شفاف‌سازی کنند که منبع اطلاعاتی‌شان از کجا بوده چراکه ما به عنوان تصمیم‌گیر در شورای شهر، اطلاع نداشتیم. در قضیه آقای نجفی می‌توان گفت حداقل دوماه یعنی تیر و مرداد همان سال، افکار عمومی می‌دانستند 7 نفر را به عنوان کاندیدا مطرح کردیم و از هر کدام نیز برنامه خواستیم. مسیر مفصلی را در شورای برای انتخاب شهردار داشتیم. بنده قبول دارم اطلاع داشتیم در مورد آقای نجفی حساسیت‌هایی وجود دارد نه اینکه خبر و اطلاع موثقی وجود داشته باشد. حساسیت‌هایی که می‌توان گفت در مورد همه شهرداران ما بوده است. ما در دوره بعد هم هر بار حدود 5 الی 7 نفر را انتخاب کردیم که متاسفانه دو نفر آن‌ها یا یکی از آن‌ها تایید می‌شد.

این عضو حزب اتحاد ملت تصریح کرد: بنابراین این مشکلی است که وجود داشت. برای مثال شورای شهر در دوره قبل که در مورد انتخاب آقای افشانی بود به ما گفته شد از میان 7 نفر کاندیدا، دو نفر تایید می‌شوند و بقیه کاندیداها را تایید نخواهیم کرد. در قضیه آقای حناچی هم مجددا این بحث‌ها مطرح شد. در قضیه آقای نجفی در یک مرحله، تقریبا به سه نفر رسیدیم. آقایان نجفی، حسین مرعشی و حجتی وزیر کشاورزی و نهایتا در روزهای آخر به دو گزینه رسیدیم. یکی از این گزینه‌ها، آقای مرعشی بود که در واقع احضار و به وی اخطار داده شد حق ندارد در انتخابات شهردار به عنوان کاندیدا شرکت کند. بنابراین آقای مرعشی استعفا و کناره‌گیری کرد. اگر هفته آخر قبل مرداد بررسی کنیم آقای مرعشی در مرحله آخر استعفا کرد که بعدا باید دلایل آن را مورد بررسی قرار داد. لذا آقای کرباسچی و امثال وی که برخی ادعاها را مطرح می‌کنند باید منبع اطلاعات خود را بگویند و این‌که چرا این اطلاعات را به اعضای شورا ندادند؟ لذا اعضای شورا تا زمان استعفای آقای نجفی تا آنجایی که بنده اطلاع دارم در حد شایعه و در دوره استعفا، شایعاتی در مورد آقای نجفی شنیده بودند که این شایعات حتی به اطلاعات و خبر تبدیل نشده بود. امید است این تنش‌ها متوقف شود. ضمن اینکه برخی تصور می‌کنند ما از حیثیت و اقدام شورا دفاع می کنیم که این‌گونه نیست. اینکه بخواهیم به خاطر این مسئله از مردم عذرخواهی کنیم کار سختی نیست و خود را به مردم بدهکار می‌دانیم. واقعیت این است که تا زمان استعفای آقای نجفی، از برخی مسائل در مورد وی در حد شایعه شنیده بودیم اما در حد اطلاعات در مورد وی خبر نداشتیم.

این عضو شورای شهر درباره چگونگی پایان دادن به این تنش‌ها و مدیریت آن بیان کرد: باید بر اصولی تاکید شود که در انتخابات سال 94 و 96 بر آن تاکید شد که همان ترجیح منافع ملی بر منافع جریانی و بعد در داخل جریان سیاسی اعلام شد. ترجیح منافع جریانی اصلاحات بر منافع حزبی و فردی در اولویت است. اگر به این اصول بازگردیم و آن را مرور کنیم مشکلات حل می شود.

وی ادامه داد: تلاش کردیم با آقای کرباسچی در این باره گفتگو کنیم چراکه ذهن مردم مجروح است و حادثه آقای نجفی سال‌ها روح جامعه و جریان‌های سیاسی را آزار خواهد داد. لذا باید تلاش کرد این مشکلات ترمیم شود. در کشوری زندگی می‌کنیم که 8 سال جنگ را پشت سر گذاشته است. در حال حاضر دشمنان این مردم، نظام و این انقلاب نمی‌توانند مطلب نادرستی در مورد دولتمردان دوره دفاع مقدس مطرح کنند. در دولت سازندگی به‌رغم اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی رقبای بسیاری داشت و بحث‌های بسیاری با آنها داشت اما تشییع جنازه آقای هاشمی نشان داد مردم نهایتا پذیرفته‌اند مرحوم هاشمی خدمتگذار آن‌ها بود. در مورد آقای خاتمی نیز بدین گونه است که رقبای‌شان علیه وی اقدامات بسیاری انجام دادند اما  نمی‌توانند نقطه ضعفی از وی به دست آورند. این افراد سرمایه‌های کشور هستند. مرحوم حبیبی نیز بدین گونه بود. طی این سال‌ها هیچ نقطه ضعفی مبنی بر اینکه در پی منافع شخصی خود باشد نداشتند.

میرلوحی اظهار کرد: شهید رجایی هم به عنوان الگویی در ساده زیستی و خدمتگذاری به مردم بود. بنابراین الگوهای خوبی داشتیم اما اینکه چرا به این جایگاه از جمله اختلاس، بداخلاقی‌ها و فسادها رسیدیم باید مورد بررسی قرار دهیم. جامعه ما در حال رنج و در حال آسیب دیدن است.   

این عضو حزب اتحاد ملت در این باره که برخی کارگزارانی‌ها حاضر به مصاحبه یا سخن گفتن در مورد تنش‌های اخیر و سخنان آقای کرباسچی نیستند، گفت: تا آنجایی که بنده خبر دارم بسیاری از کارگزارانی‌ها راضی نیستند به این بحث‌ها، تنش‌ها و اختلاف نظرها وارد شوند. در حادثه اخیری که رخ داد هرکس باید سهم خود را در هزینه این حادثه بپردازد و برای اصلاح جامعه و بهبود اوضاع تلاش کند. عقلانیت عمومی کارگزارانی‌ها نیز بر این است که نباید به این تنش‌ها و اختلاف نظرها دامن زده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز