وزیر نیرو خبر داد؛

آبرسانی به ۳۰ روستای کشور در هر هفته

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۱۲:۴۰:۱۳
کد خبر: ۸۶۰۰۲۷
آبرسانی به ۳۰ روستای کشور در هر هفته
وزیر نیرو گفت: امروز با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب خوانسار ۲۲۱ اُمین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور به بهره‌برداری رسید، درحالی‌که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در مدار بهره‌برداری قرار داشت.

به‌ گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "رضا اردکانیان"، وزیر نیرو، در آیین بهره‌برداری از تصفیه‌خانه و فاز اول شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر خوانسار که با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شد، سیستم‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب را یکی از جلوه‌های نوین توسعه‌یافتگی در دنیا دانست و افزود: کشورها هرچقدر توسعه یافته‌تر باشند، توجه بیشتری به حفظ مسائل محیط زیست، بهداشت عمومی، استفاده بهینه از منابع آب و سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها دارند.

وی با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم توجه جدی به مسائل آب و فاضلاب داشته است، خاطرنشان کرد: موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی برای برداشت از صندوق توسعه ملی نیز کمک چشمگیری به این عرصه کرده است، به طوری که تا دو سال آینده فعالیت‌هایمان در روستاها به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به‌طور میانگین هر هفته آبرسانی به حدود ۳۰ روستا انجام می‌شود، گفت: این تعداد طی دو سال آینده به صورت چشمگیری افزایش یافته و در دنیا قابل عرضه خواهد بود.

وزیر نیرو با بیان اینکه طی این سفر هشت پروژه با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان در استان اصفهان افتتاح و دو پروژه هم کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: در استان اصفهان در مجموع تعداد ۲۰۷ پروژه آب، برق و فاضلاب با اعتبار ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست که به طور متوسط ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

اردکانیان در پایان اظهار امیدواری کرد: با مشارکت بیشتر بخش خصوصی به‌ویژه در بخش طرح‌های فاضلاب و گشایشی که در آینده نزدیک در کشور ایجاد خواهد شد، بتوانیم تعداد قابل توجهی از طرح‌های این بخش را تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز