نشست کمیته سیاسی مجالس آسیایی چهارشنبه و پنج شنبه در اصفهان برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۴:۰۸:۴۳
کد خبر: ۸۶۲۰۸۲
نشست کمیته سیاسی مجالس آسیایی چهارشنبه و پنج شنبه در اصفهان برگزار می‌شود
دبیر کل مجمع مجالس آسیایی گفت: نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه این هفته با حضور ۲۰ نمایندگانی از 20 کشور در اصفهان برگزار می‌شود.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد رضا مجیدی دبیر کل مجمع مجالس آسیایی در جمع خبرنگاران گفت: مجمع مجالس آسیایی از سال ۲۰۰۶ شکل گرفت و میزبانی این مجمع در تهران است؛ انجمن مجالس آسیایی برای صلح که بعد از ۱۹۹۹ تأسیس شده بود، جای خود را به این مجمع داد.

وی افزود: ما در نشست آتی، چند دستور کار مهم داریم از جمله هشت پیش نویس قطعنامه که توسط اعضا مورد بحث قرار می گیرد و در نهایت به تصویب می‌رسد که پس از تصویب در نشست شورای اجرایی مجمع در ترکیه باید به تصویب برسد و در پایان سال جاری میلادی که ریاست مجمع از ترکیه به پاکستان منتقل می‌شود، نهایی خواهد شد.

مجیدی ادامه داد: مجمع چهار کمیته فرهنگی- اجتماعی، اقتصادی و توسعه پایدار، سیاسی و اداری- مالی دارد؛ که در سال چهار کمیته برگزار می‌شود.

همچنین فاطمه ذوالقدر در حاشیه جلسه علنی عصر امروز- دوشنبه- مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: نشست کمیته سیاسی بین المجالس آسیا را در اصفهان پیش رو داریم؛ این کمیته از مهم‌ترین کمیته‌های مجمع است و قطعنامه‌های مختلفی را درباره مسائل اسیا از جمله تقویت صلح، حکمرانی خوب، شیوه‌های پارلمانی مؤثر و ایجاد رفاه در اسیا از طریق دوستی و همکاری را در دستور کار داریم.

وی افزود: برای مسائلی که در آسیا اتفاق می‌افتد در این کمیته بحث می‌شود از جمله مساله فلسطین که همیشه یک قطعنامه را به خود اختصاص می‌دهد؛ اخیراً با توجه به اقدامات و سیاست‌های ضد بشر دوستانه این کشور در بیت المقدس، قرار است قطعنامه ویژه ای در محکومیت این سیاست‌ها صادر شود.

ذوالقدر ادامه داد: مجمع بین المجالس آسیا ۵۶ عضو دارد و ۴۲ کشور به صورت دائم و ۱۴ عضو ناظر در آن حضور دارند؛ در اجلاس پیش رو نزدیک به ۱۷ کشور حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اهمیت دیپلماسی پارلمانی در تقویت مناسبات ایران با جهان تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های اخیر و سیاست هایی که به دنبال انزوای ایران است، ایران قطعنامه‌ای را درباره چند جانبه گرایی صادر خواهد کرد؛ کشورهای مهمان در این نشست اهداف واحدی را دنبال می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز