در پی طرح ممنوعیت درگیری نظامی با ایران؛

آیا ترمز ترامپ کشیده می شود؟

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۰:۳۰:۱۰
کد خبر: ۸۶۲۹۱۴
آیا ترمز ترامپ کشیده می شود؟
دو تن از نمایندگان کنگره آمریکا روشی را درخصوص ممنوعیت رئیس جمهور این کشور برای درگیری نظامی با ایران و کشیدن ترمز وی در این زمینه پیدا کرده اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این باره نوشته، در آمریکا، کنگره به طور کامل بر بخش هزینه های بودجه این کشور نظارت دارد. دو تن از نمایندگان دموکرات کنگره پیشنهاد اصلاحاتی در بودجه نظامی آمریکا را ارائه داده اند که تامین مالی جنگ علیه ایران را ممنوع خواهد کرد.

نماینده دموکرات کنگره آمریکا یادآور شد که دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود به جنگ های پر هزینه پایان دهد.

همچنین گتز، دیگر نماینده کنگره که اغلب از رئیس جمهور آمریکا حمایت می کند، اعلام کرد که این مسائل باید توسط کنگره تعیین شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 8 مه 2018، خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام و ادعا کرد که خرید نفت ایران را به صفر خواهد رساند. ایران نیز به دنبال خلف وعده طرف های اروپایی برجام، در سالگرد خروج امریکا از این معاهده اعلام کرد که در چارچوب برجام برخی از تعهدات خود را کاهش خواهد داد.

 

نظر شما