وزیر صنعت، معدن و تجارت:

باید ظرفیت‌های تجاری موجود با ۱۵ کشور همسایه را فعال کنیم/ سفر قریب الوقوع رحمانی به پاکستان

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۰۸:۳۸:۱۹
کد خبر: ۸۶۴۴۵۹
باید ظرفیت‌های تجاری موجود با ۱۵ کشور همسایه را فعال کنیم/ سفر قریب الوقوع رحمانی به پاکستان
وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه هماهنگی سفر قریب الوقوع خود به کشور پاکستان بر لزوم شناسایی دقیق و فعال سازی همه ظرفیت های تجاری با ۱۵ کشور همسایه ایران تاکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «رضا رحمانی»، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در این خصوص اظهار کرد: برای برقراری مبادلات تجاری مناسب با کشورهای همسایه ضرورت دارد روی نیازهای کالایی آنها مطالعه دقیقی داشته باشیم.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با سفیر پاکستان به منظور ارتقای مبادلات تجاری طرفین، گفت: بسیاری از اقلام کالایی تولیدی ایران مشتریان خوبی در همین کشور های همسایه دارد که باید برای معرفی و بازاریابی صحیح این کالاها اقدامات بهتری صورت دهیم.

رحمانی افزود: بیش از ۵۴ درصد صادرات غیرنفتی ایران به کشور های همسایه است ولی با لحاظ ظرفیت های تجاری موجود فی مابین به راحتی می توانیم میزان صادرات خود را به این کشور ها افزایش دهیم.

وزیر صمت با اشاره به سفر خود به کشور پاکستان جهت افزایش مناسبات تجاری و اقتصادی طرفین خاطرنشان کرد: افزایش مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان که هم اکنون بالغ بر۱.۳ میلیارد دلار برآورد می شود، می تواند نقطه عطف آغاز همکاری ها و توسعه روابط تجاری ایران با سایر کشورهای همسایه خود باشد.

رحمانی با تاکید بر اهمیت توجه به استان های مرزی جهت توسعه صادرات و تنظیم بهتر مبادلات تجاری ایران با کشورهای همسایه، گفت: اختیارات لازم به استان های مرزی اعطا خواهد شد تا با همراهی و همکاری تشکل های بخش خصوصی بتوانند تحرک مناسبی در روابط تجاری ایران با کشورهای همسایه فرآهم آورند.

وی افزود: مبنای توسعه فعالیت های تجاری کشور بخش خصوصی و تشکل های مرتبط با آن هاست و باید با بکارگیری ظرفیت های بالقوه این بخش به نوعی روی توانمندی های آن ها بیش از پیش سرمایه گذاری کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز