باز هم پای موساد در میان است/ انعقاد قرارداد برای ترمیم چهره شورای نظامی

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۱۸:۰۵:۵۲
کد خبر: ۸۶۵۸۹۵
شورای نظامی سودان که اخیرا نیز دست به کشتار معترضان این کشور زد، با هدف ترمیم چهره بین‌المللی خود با یک شرکت کانادایی به ریاست افسر سابق موساد، قرارداد امضا کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  شورای نظامی سودان با یک شرکت فعال در امور «روابط عمومی» کانادا به ریاست یک افسر سابق موساد، قراردادی به ارزش شش میلیون دلار امضا کرد.

شبکه بی‌.بی.سی گزارش داد که هدف از انعقاد قرارداد، بهبود وجهه شورای نظامی در ازای پرداخت مبلغ ذکر شده و همچنین هدف این است که در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شده و حمایت مالی دریافت کند.

بر اساس این گزارش، به موجب این قرارداد شرکت کانادایی «دیکنز مادسن» که مقر آن در مونترال است، متعهد شده که برای ترمیم چهره شورای نظامی در سطح بین‌الملل تلاش کند.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، «اری بن میناشی» رئیس این شرکت که افسر سابق موساد است، می‌گوید که با شورای نظامی سودان به منظور کمک به آن‌ها برای تشکیل یک دولت مدنی ، دستیابی به اقتصادی شایسته و نخست‌وزیری شایسته جهت اداره کشور تا زمان برگزاری انتخابات و سروسامان دادن به اوضاع کشور، توافق کرده است.

وی افزود که ما برای معرفی شورای نظامی به کشورهای جهان تلاش خواهیم کرد به خصوص که اعضای این شورا تمایل دارند روابط خوابی با آمریکا و اروپا و روسیه داشته باشند.

وی همچنین اشاره کرد که این شرکت برای جلب حمایت آمریکا، عربستان سعودی و روسیه از سیاست شورای نظامی و نیز تأمین حمایت مالی و تسلیحاتی از این شورا تلاش خواهد کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در این توافقنامه بر انجام ترتیباتی جهت دیدار بین «محمد حمدان دقلو» (حمیدتی) معاون رئیس شورای نظامی و فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تأکید شده است.

این توافقنامه بین بن میناشی و حمیدتی امضا شده است.

در این توافقنامه بر تشکیل ائتلاف بین دولت سودان و «شبه‌نظامیان لیبی» تحت امر ژنرال حفتر جهت کمک نظامی به شورای نظامی سودان تأکید شده است.

بن میناشی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تعامل با حمیدتی با وجود اینکه وی در دارفور مرتکب جنایت کشتار جمعی شده است، مدعی شد : «این افراد نظامی هرگز در قدرت باقی نخواهند ماند».

وی اشاره کرد که در فوریه گذشته با «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان دیدار و به وی پیشنهاد تشکیل دولت انتقالی به شرط کناره‌گیری از قدرت در ازای تضمین بقای وی در سودان و لغو شکوائیه علیه او در دادگاه لاهه را کرده بود که این پیشنهاد مورد تأیید دولت ترامپ بود.

هنوز شورای نظامی سودان و دولت آمریکا به این گزارش بی بی سی واکنش نشان نداده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز