سخنگوی هیأت رئیسه مجلس خبر داد؛

برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس با حضور نوبخت درباره بودجه/ پیگیری ۹۸۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۱۳:۴۹:۵۳
کد خبر: ۸۶۸۵۲۷
برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس با حضور نوبخت درباره بودجه/ پیگیری ۹۸۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس از برگزاری جلسه صحن مجلس شورای اسلامی به صورت غیرعلنی با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «اسدالله عباسی»، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس، با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی که قرار است روز (یکشنبه، 23 تیرماه) با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شود، گفت: با توجه به اشکالات محتوایی بودجه سال 98 که ایرادات زیادی از سوی کارشناسان و صاحبنظران به آن گرفته شد و تکلیفی که مقام معظم رهبری بر عهده دولت و مجلس قرار دادند تا ساختار بودجه ریزی کشور اصلاح شود، جلسه غیرعلنی در مجلس با حضور نوبخت خواهیم داشت.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به جلسات متعدد سران قوا در این زمینه بیان داشت: در نهایت قرار شد دولت در قالب لایحه ای اصلاح ساختار بودجه را به مجلس بدهد تا ایرادات موجود برطرف شده و موضوعات ضروری همچون گسترش چتر مالیاتی بر بخش های مولد، بی نظمی در نظام پرداخت یارانه ها و غیره بررسی شود.

وی افزود: همچنین لازم است موضوع یارانه های پنهان که حدود 980 هزار میلیارد تومان در خصوص گاز، برق، آب مصرف خانگی و غیره است و همچنین هدفمندی یارانه ها و موضوعاتی همچون مسکن، ارزآوری از حوزه گردشگری که از نظر بودجه نویسان پنهان مانده بود و انتشار اوراق مشارکت و میزان بدهی دولت شفاف سازی شود.

عباسی در ادامه با بیان اینکه باید مشخص شود نرخ دقیق ارز برای لایحه بودجه 98 چه نرخی است، عنوان کرد: از سوی دیگر لزوم چتر نظارت مجلس بر واگذاری شرکت های دولتی و ایرادات زیادی که در آن به لحاظ منابع و مصارف وجود دارد باید بررسی شده و بودجه به صورت شفاف به سمت عملیاتی شدن رود و به صورت کلی باید تعریف جدیدی از بودجه در زمان تحریم داشته باشیم که اعتبارات آن قابل تخصیص باشد لذا نیازمند اصلاح ساختار بودجه ریزی در کشور هستیم.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه روز یکشنبه مجلس که به صورت غیرعلنی خواهد بود، نوبخت و معاونان و و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس و صاحبنظران حضور خواهند داشت تا درباره این موضوعات بحث و بررسی داشته باشیم.

نظر شما