توضیحات وزیر راه درباره «سلطان مسکن»

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۱۳:۳۰:۲۱
کد خبر: ۸۶۹۰۶۰
توضیحات وزیر راه درباره «سلطان مسکن»
وزیر راه و شهرسازی درباره اظهارات یک نماینده مبنی بر اینکه یک نفر ۷۰۰ منزل در شهر ری و دیگری ۲۵۰۰ منزل در تهران دارد اظهار کرد: از کسی که این آمار و اطلاعات را می‌دهد باید سوال شود که منبع اطلاعاتش کجاست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره مالیات بر خانه‌های خالی گفت: باید سیستمی باشد که سازمان مالیاتی بتواند بر اساس آن اقدام کند و نقشی که ما باید داشته باشیم به‌گونه‌ای بوده که از اول در قانون پیش‌بینی نشده که دستگاهی که بیشترین اشراف را بر داده‌ها دارد کدام‌ است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره اجاره‌نشینان تصریح کرد: دولت هیچ موقع و در هیچ دوره تاریخی در حوزه اجاره مداخله نداشته و قانون روابط موجر و مستاجر در این‌باره مربوط به حقوق طرفین است. دولت وارد حوزه قیمت نشده و درباره اصلاح‌هایی بر ماده 53 قانون مالیات‌های مستقیم تبصره 11 اقدام کردیم تا مشوق‌هایی برای صاحبخانه‌هایی که مراعات می‌کنند در نظر گرفته شود و نوعی معافیت مالیاتی را به دولت فرستادیم تا کسانی که اجاره‌های بالای یکسال دارند و در تمدید شاخص‌ها را رعایت می‌کنند را در برگیرد و سازمان امور مالیاتی بر این موضوع کار می‌کند.

وی درباره اظهارات یک نماینده مبنی بر اینکه یک نفر ۷۰۰ منزل در شهر ری و دیگری ۲۵۰۰ منزل در تهران دارد اظهار کرد: از کسی که این آمار و اطلاعات را می‌دهد باید سوال شود که منبع اطلاعاتش کجاست؟ کسی که این اطلاعات را می‌دهد باید منبع اطلاعاتی خود و مستند خود را هم بگوید. من نه تکذیب می‌کنم نه تأیید ولی نمی‌شود با افکار عمومی بازی کرد و در جامعه تشویش به وجود آورد، باید ببینم این منبع اطلاعات کجاست؟

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز