بیانیه آلمان ، انگلیس و فرانسه در باره نشست فوق العاده شورای حکام ؛

تروییکا اروپا خواستار نشست اضطراری کمیسیون مشترک برای حل مسائل برجام شد

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۲۲:۲۷:۳۱
کد خبر: ۸۶۹۳۱۰
تروییکا اروپا خواستار نشست اضطراری کمیسیون مشترک برای حل مسائل برجام شد
آلمان ، انگلیس و فرانسه در باره نشست فوق العاده شورای حکام بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس دقایقی پیش با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که مسائل کنونی باید از سوی امضاء کنندگان برجام بویژه از طریق برگزاری نشست اضطراری کمیسیون مشترک حل شود.

به گزارش وب سایت دولت انگلیس، نمایندگان سه کشور اروپایی درباره نشست فوق العاده شورای حکام که به درخواست آمریکا در وین برگزار شد، در بیانیه ای عنوان کردند، ما از ایران می خواهیم اقدامات خود را به عقب بازگرداند و از هر گونه اقدام تنش زای بیشتری که تمامیت این توافق را تضعیف می کند، خودداری کند.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حالی که آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ خارج شده و بر خلاف توافق صورت گرفته تحریم‌ها علیه ایران را برگردانده است، به درخواست واشنگتن نشست فوق العاده ای را در برابر اقدام ایران در کاهش برخی تعهدات برجامی خود برگزار کرد.

وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه در پیام توییتری با اشاره به مضحک بودن در خواست امریکا برای تشکیل جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت؛ آمریکا اصلا در جایگاهی نیست که بخواهد موضوعات برجام را مطرح کند.
در بیانیه تروییکا اروپایی امده است که از آژانس بین المللی انرژی اتمی به علت آنچه که کار حرفه ای و بی طرفانه در زمینه نظارت بر برجام خواند، قدردانی می شود.

سه کشور اروپایی خاطر نشان کردند، ضروری است که ایران همچنان به دسترسی کامل و به موقع آژانس بین المللی انرژی اتمی به مراکز هسته ای خود  ادامه دهد. 
بیانیه تروییکا اروپا مدعی شد که ما عمیقا نگران هستیم که ایران روند فعالیت هایی مانند افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده را دنبال می کند که متناقض با تعهدات به توافق هسته ای (برجام) است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز