معاون حقوقی رئیس جمهور:

بانوان ضمانت اجرای قوی برای مهریه در دست ندارند

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۱۵:۲۰:۵۵
کد خبر: ۸۷۰۸۳۰
بانوان ضمانت اجرای قوی برای مهریه در دست ندارند
معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی موضوع مهریه و مضاعف شدن مشکلات بانوان در اثر از بین رفتن ضمانت اجرای موجود، از لزوم بررسی پیشنهادی مؤثر برای آن خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «لعیا جنیدی»، معاون حقوقی رئیس جمهور، در رابطه با آزادی زندانیان مهریه، ضمن اعلام موافقت خود با سیاست کلی جرم‌زدایی در این رابطه گفت: در عین موافقت با این سیاست کلی، باید ضمانت اجراهای قوی و مؤثر جایگزین کنیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون بانوان ضمانت اجرای قوی در دست ندارند، افزود: مهریه، نقطه اتکای مالی بسیاری از بانوان است و پیش از جایگزین کردن ضمانت اجراهای دیگر، گرفتن این حس از مردان که اگر مهریه را پرداخت نکنند ممکن است در معرض ضمانت اجرای جزایی قرار گیرند، وضعیت موجود را سخت‌تر می‌کند.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا پیشنهادی در این خصوص به قوه قضائیه داده‌اید؟ از بررسی موضوع در یک چارچوب اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای ارائه پیشنهادی جدی و مؤثر خبر داد و گفت: این مسئله حقوقی محض نیست، حقوق لایه رویین آن است و ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مسئله در لایه‌های زیرین آن قرار دارند.

جنیدی درباره بعد اقتصادی موضوع مهریه برای بانوان با اشاره به نرخ پایین اشتغال در میان زنان ایرانی تصریح کرد: اگر نرخ اشتغال بانوانمان خیلی بالا بود شاید این قدر نگرانی نداشتیم اما وقتی این نرخ به قدرکافی بالا نیست، اگر ضمانت اجرای موجود مهریه را که نقطه اتکای مالی برای بانوان از بین ببریم، مشکلات آنها مضاعف خواهد شد.

نظر شما