روحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در استان خراسان شمالی:

افتتاح پروژه‌ها در بخش‌های مختلف نشان از حرکت استان در مسیر توسعه است

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۲۰:۲۱:۵۷
کد خبر: ۸۷۰۹۵۵
افتتاح پروژه‌ها در بخش‌های مختلف نشان از حرکت استان در مسیر توسعه است
رئیس‌جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه در استان خراسان شمالی گفت: خوشبختانه امروز طرح ها و پروژه‌های بسیار خوبی در بخش های مختلف به بهره‌برداری رسید که نشان از قرار گرفتن و حرکت استان در مسیر توسعه است.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان خراسان شمالی، با تقدیر از استقبال گرم و پرشور مردم این استان در هوای گرم شهرستان شیروان از کاروان تدبیر و امید، اظهار داشت: خوشبختانه امروز طرح ها و پروژه‌های بسیار خوبی در بخش های مختلف از جمله دو فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی، سد، کارخانه فولاد و آلومینیوم و آبیاری مدرن کشاورزی و واحدهای زراعی، راه و جاده و دیگر بخش‌ها به بهره‌برداری رسید که نشان از قرار گرفتن و حرکت استان در مسیر توسعه است.
 

روحانی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری میان استانداری و بانک‌های عامل کشور به ارزش حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان، اظهار امیدواری کرد با تلاش مسئولان در راستای اجرا و عملیاتی شدن این تفاهمنامه‌ها، مردم استان خراسان شمالی شاهد آبادانی بیش از پیش و روزافزون این استان در بخش‌های مختلف باشند.

رئیس جمهور در ادامه پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های دولت در زمینه حمایت از ایجاد صنایع پایین‌ دستی، صنایع بزرگ مانند پتروشیمی و فولاد، گفت: صنایع پایین دستی درآمدزایی و اشتغال بسیار خوبی می‌توانند ایجاد کنند و باید تلاش کنیم تا زمینه‌های لازم را برای گسترش این صنایع در کشور و بویژه استان خراسان شمالی ایجاد کنیم.

روحانی با بیان اینکه براساس گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت حدود ۵ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه برای ایجاد صنایع پایین دستی در مجتمع آلومینیومی که امروز به بهره‌برداری رسید، تعریف شده است، افزود: استان خراسان شمالی از لحاظ معدنی پرظرفیت و غنی بوده و جزء معدود استان‌هایی است که دارای امکان آلومینا است.

رئیس جمهور اظهار داشت: برنامه دولت این است که در زمینه گسترش بخش پایین دستی صنایع بزرگ تلاش‌ بیشتری داشته باشد و استانداران استان‌هایی که این امکان برای آنها فراهم است نیز باید در این راستا بیش از گذشته برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

روحانی در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای توسعه گردشگری به منظور برون‌رفت از تکیه کشور به درآمدهای نفتی، خاطر نشان کرد: بخش گردشگری و مسکن به دلیل اشتغال‌زایی سریع بسیار حائز اهمیت هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز توسعه گردشگری وابسته به گسترش فضای مجازی است، گفت: بسیاری از رفت و آمدهای مردم، رزرو هتل، فروش صنایع دستی و سایر امور توسط فضای مجازی انجام می‌شود که در این زمینه دولت فعال بوده و زیرساخت‌ها را در سراسر کشور آماده کرده است به گونه‌ای که امروز بسیاری از روستاها به اینترنت پرسرعت مجهز شده و روستائیان می‌توانند محصولات خود را در فضای مجازی، عرضه کنند.

روحانی اظهار داشت: همچنین برای توسعه گردشگری به وزارت نیرو دستور داده شده که دریاچه‌های سدها را بر مبنای مقررات زیست محیطی در اختیار بخش گردشگری قرار دهند تا مردم بتوانند، از این فضا استفاده کنند.

رئیس جمهور افزود: توسعه گردشگری یکی از آثار مجموعه اقداماتی است که امروز در بخش‌های مختلف از جمله فرودگاه، راه‌آهن و تکمیل جاده‌ها، انجام می‌شود.

روحانی با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی ظرفیت‌های قابل توجهی دارد، گفت: باید جاذبه‌های گردشگری در این استان توسعه یافته و این جاذبه‌ها با همکاری رسانه‌ها، فضای مجازی و صدا و سیما به مردم معرفی شوند.

رئیس جمهور با بیان اینکه متأسفانه در کشور آثار تاریخی و طبیعی بسیار خوب و بی‌نظیری وجود دارد که به درستی معرفی نمی‌شود، اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه توسعه توریسم سلامت انجام شده و می‌توانیم در این بخش فعالیت خوبی داشته باشیم.

روحانی در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین اقدامات و برنامه‌های دولت برای ایجاد بازارچه‌های مرزی در راستای کمک به اقتصاد کشور بویژه در استان خراسان شمالی، گفت: خوشبختانه روابط ما با دولت ترکمنستان خوب و دوستانه است؛ البته برخی مشکلات در بعضی زمینه‌ها وجود دارد که باید حل و فصل شود.

رئیس جمهور ادامه داد: در زمینه همکاری‌های مرزی تلاش‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط و همکاری‌ها، انجام شده و در همین راستا استاندار خراسان شمالی هم باید تلاش کند تا با استان همجوار خود در ترکمنستان روابط دوستانه و نزدیکی داشته باشد.

روحانی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی تخصیص اعتبارات استان و روند تلاش‌هایی که برای توسعه استان از سوی دولت انجام شده، گفت: اعتباراتی که به این استان در دولت یازدهم اختصاص داده شده نسبت به دولت دهم حدود ۳ برابر بوده و در سفر گذشته هم حدود ۶۲۵ میلیارد تومان برای این استان اعتبار در نظر گرفته شده است و این نشان می‌دهد که دولت در زمینه تخصیص اعتبارات در حد توان به وعده خود عمل کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان خراسان شمالی به لحاظ مرزی بودن و همجواری با استان خراسان رضوی  و مسیری برای زائران بارگاه علی بن موسی الرضا(ع)، بیش از پیش حائز اهمیت است، افزود: طرح‌ها و پروژه‌هایی که در این سفر به بهره‌برداری رسید نشان می‌دهد که اقدامات دولت به طور متناسب به انجام رسیده هر چند که باید همه توانمان را برای توسعه بیش از پیش استان بکار بگیریم.

روحانی با بیان اینکه دولت برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و گردشگری برنامه‌های گوناگونی داشته و در زمینه چگونگی اتصال راه‌آهن مشهد – بجنورد - گرگان تلاش می‌کند ، گفت: این مسیر راه‌آهن از برنامه‌های دولت است، اما نیاز به جذب سرمایه دارد در این استان اولویت ورود راه‌آهن به استان است که امیدواریم تا پایان دولت راه‌آهن جوین به اسفراین به بهره‌برداری برسد.

نظر شما