نامه ۱۶۱ نماینده به روسای قوای قضاییه و مقننه؛

ماجرای حادثه برخورد قطار محور سمنان-دامغان چه شد؟

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۱۲:۵۷:۵۴
کد خبر: ۸۷۱۲۷۹
ماجرای حادثه برخورد قطار محور سمنان-دامغان چه شد؟
«احمد امیرآبادی فراهانی»، عضو هیأت رئیسه مجلس، در جلسه علنی امروز- دوشنبه مجلس شورای اسلامی نامه ۱۶۱ نماینده برای تسریع در پیگیری حادثه برخورد قطار در محور سمنان – دامغان را قرائت کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در این نامه آمده است: در حالی که دو سال و نیم از حادثه برخورد دو قطار مسافری در محور سمنان – دامغان می‌گذرد هنوز خبری از نتیجه بررسی‌های این حادثه و معرفی مقصران و مجازات آنان نیست؛ در این سانحه دلخراش ۴۷ تن از هموطنان جان خود را از دست داده و ۱۰۳ نفر نیز مصدوم شدند. دادستان عمومی و انقلاب سمنان با بیان اینکه برخی از افرادی که در این واقعه در مظان اتهام هستند در زمره مقامات هستند، رسیدگی به این پرونده را در صلاحیت دادستان تهران دانسته به همین علت پرونده را در اسفند ماه ۹۵ به تهران ارجاع داده است.

در ادامه این نامه آمده است: در عین حال شاهدیم در حادثه سقوط اتوبوس دانشجویان مرکز علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد که به نوبه خود در زمره آلام تسکین ناپذیر قرار دارد و در ۵ دی ماه ۹۷ حادث شد، پس از ۶ ماه گزارش حادثه توسط سخنگوی کمیسیون آموزش قرائت و دانشگاه آزاد مقصر قلمداد شد و اولین جلسه دادگاه آن نیز در خرداد سال جاری برگزار شد اما امروز عدم معرفی و محاکمه عاملان و دست‌اندرکاران حادثه قطار اسباب بی‌اعتمادی به عملکرد دستگاه قضائی را فراهم نمود. بنابراین فوریت قرائت گزارش در مجلس و اعلام نتیجه رسیدگی قوه قضائیه را خواستاریم.

نظر شما