افشای اقدام جنایت آمیز آمریکا در استفاده محرمانه از حشرات علیه دشمنانش

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۰۱:۳۴:۲۳
کد خبر: ۸۷۲۰۴۷
مجلس نمایندگان آمریکا درباره طرح‌های محرمانه وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) از جمله استفاده از حشره "کنه" برای مقابله با دشمنان خود تحقیق می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنابه نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه با مصوبه‌ای پنتاگون را ملزم کرد تا درباره استفاده تسلیحاتی از حشرات ناقل بیماری توضیح دهد.

"کریستوفر اسمیت" نماینده جمهوری‌خواه ایالت نیوجرسی در مجلس نمایندگان آمریکا، در این‌باره گفت: «بازرس کل درباره استفاده وزارت دفاع از کنه‌ها و دیگر حشرات به عنوان سلاح بیولوژیکی در طول سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۵، تحقیق خواهد کرد.»

مجلس نمایندگان آمریکا معتقد است؛ پنتاگون پیش از اقدام به استفاده هر سلاحی علیه دشمنان آمریکا، باید نمایندگان را در جریان بگذارد تا در صورت لزوم از نتایج مرگبار آن جلوگیری شود.

این طرح، تلاشی است برای صحت‌سنجی گزارش‌ها مبنی بر اینکه محققان پنتاگون در مکان‌هایی نظیر فورت دتریک در ایالت مریلند یا جزیره پلوم در نیویورک بیماری‌ها را با هدف ساخت سلاح‌های بیولوژیکی به حشرات منتقل کرده‌اند.

تلاش مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیق درباره طرح‌های محرمانه پنتاگون چه در گذشته و چه در زمان حاضر، در حالی است که ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهوری آمریکا در سال ۱۹۶۹ تحقیق دولتی درباره تسلیحات بیولوژیکی را ممنوع اعلام کرد.

سالانه ۳۰۰ تا ۴۲۷ هزار مورد جدید بیماری عفونی لایم بر اثر نیش کنه در آمریکا ثبت می‌شود و کمیته سلامت کنگره گفته است که می‌خواهد اطمینان یابد ارتباطی میان این واقعیت و آزمایش‌های محرمانه وزارت دفاع وجود ندارد.

در ماه می سال جاری میلادی، انتشار کتابی با عنوان «گزیده شده؛ تاریخ محرمانه بیماری لایم و تسلیحات بیولوژیکی» توجه افکار عمومی آمریکا را به ارتباط احتمالی بیماری لایم و تحقیقات مخفیانه پنتاگون جلب کرد.

نظر شما