آموزش تروریست‌ها برای عملیات هجومی و جنگ در شرایط سخت توسط آمریکا

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۰۵:۵۹:۱۲
کد خبر: ۸۷۲۵۸۷
آموزش تروریست‌ها برای عملیات هجومی و جنگ در شرایط سخت توسط آمریکا
منابع خبری روز چهارشنبه گزارش دادند که آمریکا پس گذشت یکسال از توقف آموزش به گروه های تروریستی در جنوب شرق سوریه، آموزش این نیروها را از سر گرفته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابع آگاه خبر داد آمریکا آموزش نظامی به عناصر «جیش المغاویر» وابسته به نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه را در پایگاه نظامی التنف در جنوب استان حمص آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، آمریکا آموزش به عناصر تروریستی را هم در پایگاه التنف و همچنین در پایگاه های نظامی داخل خاک اردن از سرگرفته است.

این منابع به آناتولی گفتند که شماری از افسران ارتش و مقام های اطلاعاتی آمریکا در کنار مستشاران ائتلاف بین المللی علیه داعش بر آموزش این نیروها نظارت دارند.

این گزارش می افزاید، آمریکا همچنین با هدف افزایش شمار نیروهای جیش المغاویر، اجازه پیوستن سایر نیروها در منطقه را به این گروه داده است.

در پایگاه التنف، به تروریست ها «انجام علملیات هجومی در شرایط سخت، عملیات هلی برد و جنگ در محیط های بیابانی و ارتفاعات» آموزش داده می شود.

بنابراین گزارش، آمریکا آموزش به تروریست های منطقه را به بهانه مقابله با عناصر باقیمانده داعش در مناطق مرزی سوریه و عراق انجام می دهد.

پایگاه «التنف» بین مناطق مرزی سه کشور اردن، سوریه و عراق قرار دارد و اتاق عملیات مشترک نیروهای آمریکا و تروریست ها در منطقه به شمار می آید.

نظر شما